Evropská unie nařizuje další bezpečnostní systém pro nová vozidla. Všechny automobily homologované po prvním listopadu povinně dostanou systém monitorování tlaku v pneumatikách.
Správný tlak v pneumatice je klíčový pro dosažení dostatečné bezpečnosti a nízké spotřeby. Většina řidičů však tlak prakticky nekontroluje. To je vzhledem k minimálním únikům na moderních ráfcích pochopitelné, avšak případný únik řidič díky tomuto obvykle rozpozná pozdě.
Evropská unie se rozhodla problém tlaku v pneumatikách vyřešit bez ohledu na vůli řidičů. Od prvního listopadu jednoduše nařizuje, že všechny nově homologované vozy musejí být vybaveny bezdrátovým měřičem tlaku v pneumatice. Stejná povinnost platí i pro již homologované vozy od 1.11.2014.
V principu se prosazují dva systémy monitorování tlaku. Jednodušší využívá systému ABS a ESP a jednoduše sleduje poloměr jednotlivých kol. Pokud se kola otáčejí nestejně rychle, poté systém nahlásí nízký tlak u kola, které je menší a tedy podhuštěné. Tento systém však nestačí. Nařízení vyžaduje, aby byl tlak monitorován již před vyjetím, což zde z principu není možné.
Bude tak nutné využít složitější zařízení. V tomto případě je v každém ventilku miniaturní měřič tlaku s bezdrátovým vysílačem, který odesílá data o nahuštění přímo do přijímače umístěného v autě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?