Evropská unie nařizuje další bezpečnostní systém pro nová vozidla. Všechny automobily homologované po prvním listopadu povinně dostanou systém monitorování tlaku v pneumatikách.
Správný tlak v pneumatice je klíčový pro dosažení dostatečné bezpečnosti a nízké spotřeby. Většina řidičů však tlak prakticky nekontroluje. To je vzhledem k minimálním únikům na moderních ráfcích pochopitelné, avšak případný únik řidič díky tomuto obvykle rozpozná pozdě.
Evropská unie se rozhodla problém tlaku v pneumatikách vyřešit bez ohledu na vůli řidičů. Od prvního listopadu jednoduše nařizuje, že všechny nově homologované vozy musejí být vybaveny bezdrátovým měřičem tlaku v pneumatice. Stejná povinnost platí i pro již homologované vozy od 1.11.2014.
V principu se prosazují dva systémy monitorování tlaku. Jednodušší využívá systému ABS a ESP a jednoduše sleduje poloměr jednotlivých kol. Pokud se kola otáčejí nestejně rychle, poté systém nahlásí nízký tlak u kola, které je menší a tedy podhuštěné. Tento systém však nestačí. Nařízení vyžaduje, aby byl tlak monitorován již před vyjetím, což zde z principu není možné.
Bude tak nutné využít složitější zařízení. V tomto případě je v každém ventilku miniaturní měřič tlaku s bezdrátovým vysílačem, který odesílá data o nahuštění přímo do přijímače umístěného v autě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.