Miniaturní vůz z produkce Volkswagenu dostane také miniaturní motor. Dvouválec o objemu 0,8 litru bude nejmenším motorem v nabídce.
Volkswagen Up! je podle vyjádření šéfa vývoje Volkswagenu kompatibilní s dieselovým motorem 0,8 litru. Ulrich Hackenberg to potvrdil pro magazín Autocar.
Maličký motor je vyvinut primárně pro superúsporný vůz Volkswagen XL1, který se v dohledné době dostane alespoň do malosériové výroby a časem možná i do velkosériové. Jeho výkon je 48 koní, avšak je možné, že by se z něj podařilo vyloudit ještě o něco více.
Volkswagen Up! je nejmenším modelem Volkswagenu. Pro tento typ je použita vlastní miniaturní platforma, která se odlišuje od platformy MQB, kterou v současné době Volkswagen dává, kam jen může. Použitá platforma NSF by se přitom měla objevit i ve zvažovaném crossoveru Taigun, který by tím pádem také mohl dostat tento minimotor.
Několik slov padlo také o větší platformě MQB. Litrové tříválce, které jsou montovány do malého Upu se údajně hodí také pro větší vozy právě s platformou MQB. Na té bude založena i budoucí Škoda Fabia spolu s Volkswagenem Polo a Seatem Ibizou, kde by se tyto malé motory mohly také objevit. A troufne si Volkswagen nasadit 75koňovou variantu litrového motoru i do Octavie a Golfu?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?