Volkswagen Up! pravděpodobně dostane dvouválcový diesel

Marek Litzman, 24. října 2012, 12:36 Google+

Miniaturní vůz z produkce Volkswagenu dostane také miniaturní motor. Dvouválec o objemu 0,8 litru bude nejmenším motorem v nabídce.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
up!

up! | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen Up! je podle vyjádření šéfa vývoje Volkswagenu kompatibilní s dieselovým motorem 0,8 litru. Ulrich Hackenberg to potvrdil pro magazín Autocar.

Maličký motor je vyvinut primárně pro superúsporný vůz Volkswagen XL1, který se v dohledné době dostane alespoň do malosériové výroby a časem možná i do velkosériové. Jeho výkon je 48 koní, avšak je možné, že by se z něj podařilo vyloudit ještě o něco více. 

Volkswagen Up! je nejmenším modelem Volkswagenu. Pro tento typ je použita vlastní miniaturní platforma, která se odlišuje od platformy MQB, kterou v současné době Volkswagen dává, kam jen může. Použitá platforma NSF by se přitom měla objevit i ve zvažovaném crossoveru Taigun, který by tím pádem také mohl dostat tento minimotor.

Několik slov padlo také o větší platformě MQB. Litrové tříválce, které jsou montovány do malého Upu se údajně hodí také pro větší vozy právě s platformou MQB. Na té bude založena i budoucí Škoda Fabia spolu s Volkswagenem Polo a Seatem Ibizou, kde by se tyto malé motory mohly také objevit. A troufne si Volkswagen nasadit 75koňovou variantu litrového motoru i do Octavie a Golfu?

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Up! pravděpodobně dostane dvouválcový diesel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

DCross

Renault DCross - Duster po plastice

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud