Jméno 47-letého designera, Luca Donckerwolkeho, je v automobilovém světě dobře známé. Belgičan za svou kariéru stihl navrhnout například Lamborghini Gallardo a Murcielago, nebo koncepty Seat IBE a Tribu.
Donckerwolke na místě designera značky Bentley nahrazuje Dirka van Braeckela, který se přesouvá do designového oddělení koncernu Volkswagen.
Belgický designer, kvůli své nové roli, opouští místo vedoucího "pokročilého designu" koncernu Volkswagen, na které nastoupil v loňském roce.
K novému designerovi značky Bentley se vyjádřil také Walter de Silva, vedoucí designového oddělení koncernu Volkswagen: "S Lucem Donckerwolkem přichází do značky Bentley obrovský designový talent. Jeho zkušenosti ho dělají ideální člověkem, který vytvoří budoucí designový jazyk automobilky. To je v současné době velice důležité, protože Bentley plánuje několik nových modelů."
De Silva dále dodal: "Chtěl bych poděkovat Dirku van Braeckelovi za obrovský přínos, který měl pro značku Bentley. Obrovskou práci přinesl nejen pro novou generaci modelové řady Continental, ale také pro vlajkovou loď Mulsanne. Velice se těším, až se přidá k našemu designerskému týmu koncernu Volkswagen.
Kam Donckerwolke posune automobilku Bentley se tak dozvíme v příštích letech. Doufejme, že bude nový Bentley méně kontroverzní jako nedávno představené koncept SUV s názvem EXP 9 F.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.