Bentley byla vždy závodní značka. Dnešní doba ji však vyprofilovala do značky především luxusní a na sportovní stránka hraje spíše druhé housle. Změní se to?
O Bentleyích se samozřejmě nedá říci, že by byly pomalé. Přesto však jde v podobě kupé Continental GT především o GT schopné polykat obří porce kilometrů ve vysokém tempu. Nejde o žádný mrštný stroj vhodný na řádění po okreskách. K tomuto účelu si koncern Volkswagen vychovává jiné značky.
O opravdu sportovních vozech se v poslední době dalo v souvislosti s Bentley hovořit jedině na závodních okruzích. Ani zde již však značka nepůsobí. Šéfům značky se ale podle všeho po slavných dobách přeci jenom stýská.
Dokladem stesku může být koncept supersportu, který se podle všeho představí na autosalonu v Paříži. Podle zákulisních zpráv by se mělo jednat o nejrychlejší Bentley vůbec, což znamená více než 640 koní. Vůz by měl duchovně navázat na koncept Hunaudieres (na obrázcích), ketrý se představil v roce 1999. Výroby u Bentley se nedočkal, ale spolu s Audi Rosemeyer se stal předobrazem budoucího Bugattii Veyron. S osmilitrovým šestnáctiválcem však přišel právě již Bentley.
Zatím nicméně není jisté, zda půjde jen o designerské cvičení, nebo o něco, co by se časem mohlo objevit ve světlech salonů Na více informací si buemem muset ještě přibližně měsíc počkat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.