Podle zpráv z automobilky by veškerý budoucí vývoj a výroba vidlicových dvanáctiválců pro značku Mercedes-Benz měla probíhat pod křídly dvorního ladiče, firmy AMG.
Výsostní úpravce Mercedesů, AMG je od počátků spojováno s ruční výrobou výkonných motorů a Mercedes se proto rozhodl přenechat ji vývoj a výrobu toho nejexklusivnějšího motoru ze své nabídky - vidlicového dvanáctiválce.
Ty představují vrchol nabídky a tvoří pomyslnou třešničku na dortu pro ty nejnáročnější zákazníky. Firma AMG v současnosti dodává dvanáctiválec nejen Mercedesu do modelů S65, SL65 a G65, ale také do supersportovního vozu Pagani Huayra.
Podle předpokladu by měla být nová generace třídy S, konkrétně S600, prvním modelem, který vidlicový dvanáctiválec od AMG dostane. Mělo by se tak stát v roce 2014.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?