Škoda zahájila v Mladé Boleslavi sériovou výrobu nového kompaktního vozu Rapid. Na trh bude model uveden na podzim letošního roku, informovala Škoda ve čtvrtek s tím, že výstavní premiéru bude mít Rapid na autosalonu v Paříži koncem září.
"Zahájení sériové výroby modelu Škoda Rapid je pro nás mimořádným okamžikem. Tento vůz stanoví nová měřítka ve třídě kompaktních vozů a je důležitým pilířem naší Růstové strategie 2018," uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Winfried Vahland.Podle jeho slov se celý tým společnosti Škoda na tento den připravoval s velkým úsilím. "Od čtvrtka bude z linky sjíždět nový Rapid. Tento automobil bude našimi zákazníky přijat velice pozitivně a dále posílí postavení značky Škoda na mezinárodních trzích," předjímá Winfried Vahland.Škoda Rapid bude v Mladé Boleslavi sjíždět z linky jako třetí modelová řada, současně s modely Fabia a Octavia. Pro výrobu modelu Rapid a připravované nové generace modelu Octavia společnost Škoda v současné době modernizuje a rozšiřuje řadu výrobních provozů ve svém mateřském závodě.Kapacita výrobní linky jedna v Mladé Boleslavi bude podle vyjádření automobilky postupně zvýšena z 800 na 1 200 vozů denně. "Toto rozšíření za současného chodu výroby na obou linkách je mistrovským logistickým a stavebním výkonem našeho výrobního, plánovacího a logistického týmu," zakončil Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda pro oblast výroby a logistiky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.