Japonská automobilka Toyota sa dostala na čelo rebríčka v produkcii automobilov. Za prvý polrok v tomto roku vyrobila až 4,97 milióna automobilov.
Japonská Toyota je najväčšou automobilkou sveta. Po dvoch rokoch mierneho neúspechu kvôli rôznym okolnostiam je japonská automobilka na čele rebríčka, a je tak svetovým lídrom v produkcii automobilov.
Toyotu zmietali posledné 2 roky neúspechy. Tie boli ovplyvnené najprv kvôli škandálu so zaseknutým plynovým pedálom, neskôr vstúpilo do hry ničivé zemetrasenie. Teraz Toyota upevňuje svoju pozíciu medzi najproduktívnejšími automobilkami.
Aby sme boli konkrétni, za prvý polrok 2012 predala Toyota celkom 4,97 milióna automobilov. Druhý je koncern General Motors (4,67 mil.) a tretí Volkswagen (4,45 mil.). Medziročný nárast výroby automobilov značky Toyota činí 34 %.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?