Jedna z Mekk automobilového světa je možná před bankrotem. Nürburgring nemůže dostat státní podporu, což ho může definitivně položit.
Slavné "zelené peklo", jak je náročná trať občas nazývána, je v provozu od roku 1927. Po úpravách dostala trať víceméně definitivní podobu s dvěma dílčími okruhy, 23kilometrovou severní smyčkou - Nordschleife, a kratší, ani ne osmikilometrovou jižní tratí - Südschleife.
Slavná trať je mimořádně náročná. Kolem vyasfaltovaného povrchu jen velmi málo místa a i drobné vyjetí z dráhy tak může docela snadno skončit zkrácením vozu o svodidla. Tato nepříjemná vlastnost okruhu se stala málem osudnou i Nikimu Laudovi v roce 1976, kdy bylo jasné, že starému okruhu je definitivně ámen, přinejmenším pro vrcholné motoristické soutěže.
Seriál Formule 1 se na okruh jménem Nürbirgring vrátil až po vybudování zbrusu nové trati na místě bývalé Jižní smyčky. A severní smyčka se stala mekkou nadšenců, kteří zde prohánějí své vozy. Oblíbily si ho také automobilky pro testování podvozků svých vozidel - nejen těch sportovních, ale stále častěji se zde setkáváme i s vozy, které se již na okruh dozajista vícekrát nepodívají, tedy například městské miniautomobily.
Tohle vše se může brzy změnit. Evropská komise rozhodla, že plánovaná dotace okruhu ve výši 13 milionů eur není v souladu s právem Evropské Unie. Zároveň bylo zahájeno také vyšetřování výrazně vyšší dřívější dotace a pravděpodobně bude vysloven také nesouhlas s odkladem splátek dřívější půjčky. Vlastník závodní dráhy má přitom nemalé dluhy ve výši 413 milionu eur.
Problémem, který okruh táhne ke dnu, je zejména nepříliš vydařená investice do zábavních a nákupních prostor v blízkosti okruhu.
Pokud se situace nevyřeší, bude možné, že majitel nakonec zkrachuje a budoucnost okruhu bude nahnutá. Největším věřitelem, ale zároveň také částečným majitelem je zemská vláda Porýní - Falcko. Věřitelská struktura je však komplikovaná.
Kalendář pro tento rok by měl být naplněn. Jak to bude dále, to je zatím ve hvězdách...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.