Toyota již druhým rokem za sebou získává první místo v kategorii „Nejekologičtější globální značka“ v rámci hodnocení společnosti Interbrand.
Japonská automobilová značka uhájila první příčku v druhém výročním hodnocení „Best Global Green Brands“ (Nejekologičtější globální značka), které v tomto týdnu publikovala společnost Interbrand. V hodnocení se porovnává vnímání ekologických přínosů značky ze strany veřejnosti se skutečnými ekologickými dopady a postupy, s využitím veřejně dostupných dat a informací.
Úspěch značky Toyota ve výročním hodnocení spočívá podle společnosti Interbrand v tom, že společnost i nadále prosazuje trvale udržitelnou mobilitu coby jednu ze základních priorit vedení automobilky. Interbrand rovněž jako další úspěch této automobilky uvádí rozšíření povědomí o modelu Prius, celosvětově prvního sériově vyráběného modelu s plně hybridním pohonem, který po 15 letech od své premiéry již vyrostl v kompletní modelovou řadu.
Celosvětové prodeje plně hybridních modelů této automobilky koncem dubna 2012 překročily 4 miliony vozů, včetně cca 430 tisíc vozů prodaných v Evropě. Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 % (ze současných 10 %).
Od letošního roku zahrnuje evropská rodina vozů Toyota Prius modernizovanou verzi základního modelu Prius, v segmentu MPV také sedmimístný Prius+ a rovněž technologickou novinku Prius Plug-in Hybrid. Ekologicky šetrný model tímto oslovuje ještě širší spektrum zákazníků. Tichá revoluce zasáhla i třídu malých vozů, kde byla nedávno uvedena Toyota Yaris Hybrid vyráběná v Evropě. Automobilka Toyota i nadále usiluje o vytvoření maximálně ekologického vozu a zasazuje se o svůj komplexní přístup v otázkách trvale udržitelné mobility, s cílem omezit emise CO2 v rámci všech výrobních i prodejních postupů. Společnost rovněž usiluje o hospodárné nakládání s přírodními zdroji cestou opakovaného využívání a recyklace materiálů.
Také v České republice se zvyšuje zájem o vozy s hybridní technologií. Nedávno byla společností Toyota Motor Czech představena na českém trhu „Hybridní revoluce“, která mimo jiné snížením cen hybridních modelů na úroveň stejných modelů s konvenčním pohonem prokazatelně zvyšuje poptávku po vozech s touto ekologicky šetrnou technologií.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.