Toyota je opět „Nejekologičtější globální značka“

Braňo Porubčan, 27. června 2012, 20:27 Google+

Toyota již druhým rokem za sebou získává první místo v kategorii „Nejekologičtější globální značka“ v rámci hodnocení společnosti Interbrand.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prius

Prius | foto: Toyota

Sdílejte článek

Japonská automobilová značka uhájila první příčku v druhém výročním hodnocení „Best Global Green Brands“ (Nejekologičtější globální značka), které v tomto týdnu publikovala společnost Interbrand. V hodnocení se porovnává vnímání ekologických přínosů značky ze strany veřejnosti se skutečnými ekologickými dopady a postupy, s využitím veřejně dostupných dat a informací.

Úspěch značky Toyota ve výročním hodnocení spočívá podle společnosti Interbrand v tom, že společnost i nadále prosazuje trvale udržitelnou mobilitu coby jednu ze základních priorit vedení automobilky. Interbrand rovněž jako další úspěch této automobilky uvádí rozšíření povědomí o modelu Prius, celosvětově prvního sériově vyráběného modelu s plně hybridním pohonem, který po 15 letech od své premiéry již vyrostl v kompletní modelovou řadu.

Celosvětové prodeje plně hybridních modelů této automobilky koncem dubna 2012 překročily 4 miliony vozů, včetně cca 430 tisíc vozů prodaných v Evropě. Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 % (ze současných 10 %).

Od letošního roku zahrnuje evropská rodina vozů Toyota Prius modernizovanou verzi základního modelu Prius, v segmentu MPV také sedmimístný Prius+ a rovněž technologickou novinku Prius Plug-in Hybrid. Ekologicky šetrný model tímto oslovuje ještě širší spektrum zákazníků. Tichá revoluce zasáhla i třídu malých vozů, kde byla nedávno uvedena Toyota Yaris Hybrid vyráběná v Evropě. Automobilka Toyota i nadále usiluje o vytvoření maximálně ekologického vozu a zasazuje se o svůj komplexní přístup v otázkách trvale udržitelné mobility, s cílem omezit emise CO2 v rámci všech výrobních i prodejních postupů. Společnost rovněž usiluje o hospodárné nakládání s přírodními zdroji cestou opakovaného využívání a recyklace materiálů.

Také v České republice se zvyšuje zájem o vozy s hybridní technologií. Nedávno byla společností Toyota Motor Czech představena na českém trhu „Hybridní revoluce“, která mimo jiné snížením cen hybridních modelů na úroveň stejných modelů s konvenčním pohonem prokazatelně zvyšuje poptávku po vozech s touto ekologicky šetrnou technologií.

Vytisknout

Diskuze: Toyota je opět „Nejekologičtější globální značka“

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

škoda rapid

Škoda Rapid - kompletní technické představení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud