Turisté mířící do Francie vlastním autem by si měli doplnit výbavu. Od 1. července 2012 totiž vstoupí v platnost nařízení, podle kterého musí všichni řidiči motorových vozidel, s výjimkou mopedů, mít v povinné výbavě soupravu na kontrolu alkoholu v organismu - alkoholtester.
Pokuta za nedodržení povinnosti se bude pohybovat kolem 11 eur. Pokuty budou kontrolní orgány ukládat až od 1. listopadu 2012, do této doby platí pro všechny řidiče ochranná lhůta na dovybavení vozidla. Povinnost platí samozřejmě také pro české řidiče. Francie patří dlouhodobě mezi desítku neoblíbenějších destinací, kterou volí Češi pro svou dovolenou. V průměru navštíví Francii ročně 170 tisíc českých turistů. Vlastní automobil je nejběžnějším dopravním prostředkem, na dovolenou se jím dopravuje zhruba 6,5 milionu Čechů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?