Automobilka Škoda představila své plány na vybudování nového muzea v Mladé Boleslavi. Rozsáhlá renovace bude dokončena v prosinci letošního roku, kdy se muzeum otevře veřejnosti.
Muzeum bude po rekonstrukci disponovat výstavní plochou 1800 čtverečních metrů a nabídne místo pro cca 45 automobilů, motorek, nebo kol.
Výstava bude neustále doplňována o nové kusy. Automobilka plánuje pravidelné obměňování vystavených kusů, aby muzeum lákalo k opakovaným návštěvám.
Muzeum bude rozděleno na tři hlavní části, které provedou návštěvníky přes historii společnosti až po současné modely. Nejzajímavější částí výstavy však pravděpodobně budou prototypy vozů a díly, výkresy a modely, které vznikaly během vývoje.
První sekce ponese jméno "tradice" a ukáže jednotlivé vozy, které automobilka vyrobila v průběhu let. Další část se jménem "vznik" zavede návštěvníky do dob vzniku automobilky a bude se věnovat zakladatelům automobilky pánům Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi. Poslední část výstavy, s názvem "výroba" nám ukáže nejen, jak probíhá vlastní výroba automobilů, ale také jak jsou historické automobily renovovány pro účely výstavy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.