Automobilka Škoda představila své plány na vybudování nového muzea v Mladé Boleslavi. Rozsáhlá renovace bude dokončena v prosinci letošního roku, kdy se muzeum otevře veřejnosti.
Muzeum bude po rekonstrukci disponovat výstavní plochou 1800 čtverečních metrů a nabídne místo pro cca 45 automobilů, motorek, nebo kol.
Výstava bude neustále doplňována o nové kusy. Automobilka plánuje pravidelné obměňování vystavených kusů, aby muzeum lákalo k opakovaným návštěvám.
Muzeum bude rozděleno na tři hlavní části, které provedou návštěvníky přes historii společnosti až po současné modely. Nejzajímavější částí výstavy však pravděpodobně budou prototypy vozů a díly, výkresy a modely, které vznikaly během vývoje.
První sekce ponese jméno "tradice" a ukáže jednotlivé vozy, které automobilka vyrobila v průběhu let. Další část se jménem "vznik" zavede návštěvníky do dob vzniku automobilky a bude se věnovat zakladatelům automobilky pánům Václavu Laurinovi a Václavu Klementovi. Poslední část výstavy, s názvem "výroba" nám ukáže nejen, jak probíhá vlastní výroba automobilů, ale také jak jsou historické automobily renovovány pro účely výstavy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?