Mercedes Benz vypustil informace k doplnění řady ML. Velké SUV dostane i osmiválcovou variantu pro náročné.
Mercedes Benz ML500 vyplňuje velkou mezeru mezi základními motorizacemi s šestiválci a vrcholnými osmiválcovými variantami AMG. Dosud byla mezera mezi nejsilnějším šestiválcem 306 koní, nejslabší osmiválec pak nabízel 525 koní.
U nového vrcholu standardní nabídky tak nelze očekávat jiný výkon než 400 koní. Přesně jich je 408 a pocházejí z dvojitě přeplňovaného osmiválce o objemu 4,7 litru. Motor je standardně spřažen se sedmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech čtyř kol.
Tento motor dotlačí mohutný vůz z klidu na stovku za 5,6 sekundy, maximální rychlost je tradičních 250 km/h. Spotřeba se má pohybovat mezi 11 a 11,5 litry.
Objednávky bude možné zadávat ještě na konci tohoto měsíce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?