V Německu se rozhořela debata nad stanovením maximálního rychlostního limitu ve městech na 30 kilometrů v hodině. Co vy na to?
Debata o možném snížení rychlosti se rozproudila poté, co na ni upozornil tamní člen sociálních demokratů Sören Bartol. K jeho názoru se přidali také Zelení. Podle nich by měl ve městech platit univerzální, třicetikilometrový limit a zvýšení rychlosti na 50 km/h by bylo možné jen na některých hlavních tazích.
Opatření by mělo uchránit chodce, neboť brzdná dráha by se zkrátila na polovinu. Podle jejich názoru by měla stoupnout také pozornost řidičů a snížit se jejich agresivita. Snížit by se měly i emise.
Proti tomuto návrhu se však postavila vláda i vlivný autoklub ADAC. Podle nich by takovou rychlost stejně nikdo nedodržoval. Jednoznačně se proti vymezil ministr dopravy, který prohlásil, že dokud bude ministrem, žádný takový návrh neprojde.
Jaký názor máte na takový návrh vy? Má zavedení velmi nízkého rychlostního limitu smysl, nebo jde jen o "zelený útlak" automobilistů? Může mít zpomalení dopravy pozitivní vliv na vypouštěné emise? A byli byste jako řidiči při třicetikilometrovém tempu pod menším stresem? Napište do diskuze pod článkem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.