Nestává se často, aby se na výstavě hraček představil plnohodnotný vůz. Automobilka Toyota však na nadcházející Tokyo Toy Show představí koncept s názvem Camette. Ten je označován za velkou hračku pro celou rodinu.
Cílem konceptu Camette je vzbudit v současných i budoucích řidičích zájem o automobily. Koncept nabízí jedinečnou možnost pro rodiče a děti, aby spolu prožili zábavu při řízení a úpravách automobilu.
Cemmate má interiér uspořádaný po vzoru legendárního McLarenu F1, tedy řidič vepředu uprostřed a za ním po jeho bocích dva spolujezdci. Volant, sedadlo řidiče a pedály mohou být umístěny tak, aby umožnili řízení vozu dětem a zároveň, aby mohl na volant a brzdový pedál dosáhnout i dospělý, sedící na pravém zadním sedadle.
Hlavním důvodem, proč je 2,7 metru dlouhý a 1,3 metru široký vůz představena na výstavě hraček a ne na autosalónu, jsou široké možnosti úprav malého vozu. Jednotlivé panely karoserie, střecha, světla, ale i kola, nebo sedadla lze lehce odstranit a nahradit je jinými. Na většinu úpravy navíc není potřeba žádné nářadí.
Automobilka potvrdila, že Camette byl vytvořen pouze jako koncept. Výroba malého vozítka plánována není.
Rozsah možností úpravy automobilu si můžete prohlédnout na následujícím videu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.