Na mezinárodním summitu automobilových výrobců SMMT 2012, pořádaném v Londýně, ohlásila automobilka BMW počátek výroby tříválcového motoru pro model i8. Výroba bude probíhat v továrně automobilky ve Hams Hallu, poblíž Birminghamu. Minulý víkend oslavila továrna výrobu motoru s pořadovým číslem 3 000 000 od doby, kdy byla v únoru roku 2001 otevřena.
Podle slov automobilky je výroba motoru pro model i8 v britském Hams Hallu dobrou zprávou pro automotive sektor ve Velké Británii.
Modely i8 coupe a spider bude pohánět nový benzínový tříválec. Motor s objemem 1,5 litru bude přeplňován turbodmychadlem, které mu umožní dosažení nejvyššího výkonu 220 koní a točivého momentu 300 Nm. Motor bude kombinován s elektromotorem s výkonem 130 koní. Celkový výkon hybridní soustavy bude 350 koní a 300 Nm. Točivý moment nelze kvůli odlišným charakteristikám sčítat.
BMW tvrdí, že model i8 dosáhne stokilometrové rychlosti pod pět sekund a kombinovaná spotřeba vozu činí (podle evropských metodik) pouhé 3l/100km. Hodnoty zrychlení i spotřeby jsou předpokládané a budou upřesněny před uvedením vozu na trh.
Ian Robertson, člen představenstva automobilky BMW o motoru pro i8 prohlásil: "Nový tříválcový motor umožní modelu i8 stanovit nové standardy dynamiky v kombinaci s velice nízkou spotřebou a emisemi."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?