Na mezinárodním summitu automobilových výrobců SMMT 2012, pořádaném v Londýně, ohlásila automobilka BMW počátek výroby tříválcového motoru pro model i8. Výroba bude probíhat v továrně automobilky ve Hams Hallu, poblíž Birminghamu. Minulý víkend oslavila továrna výrobu motoru s pořadovým číslem 3 000 000 od doby, kdy byla v únoru roku 2001 otevřena.
Podle slov automobilky je výroba motoru pro model i8 v britském Hams Hallu dobrou zprávou pro automotive sektor ve Velké Británii.
Modely i8 coupe a spider bude pohánět nový benzínový tříválec. Motor s objemem 1,5 litru bude přeplňován turbodmychadlem, které mu umožní dosažení nejvyššího výkonu 220 koní a točivého momentu 300 Nm. Motor bude kombinován s elektromotorem s výkonem 130 koní. Celkový výkon hybridní soustavy bude 350 koní a 300 Nm. Točivý moment nelze kvůli odlišným charakteristikám sčítat.
BMW tvrdí, že model i8 dosáhne stokilometrové rychlosti pod pět sekund a kombinovaná spotřeba vozu činí (podle evropských metodik) pouhé 3l/100km. Hodnoty zrychlení i spotřeby jsou předpokládané a budou upřesněny před uvedením vozu na trh.
Ian Robertson, člen představenstva automobilky BMW o motoru pro i8 prohlásil: "Nový tříválcový motor umožní modelu i8 stanovit nové standardy dynamiky v kombinaci s velice nízkou spotřebou a emisemi."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?