Ford s litrovým tříválcem dokázal stanovit hned 16 nových světových rekordů. Má to ale vůbec cenu?
Litrový motor samozřejmě není natolik výkonný, aby mohl konkurovat těm opravdu nejrychlejším vozům. FIA však specifikuje mnohé kategorie a jednou z nich jsou sériové vozy se čtyřtaktním motorem do jednoho litru. Právě sem se Ford se svým litrovým EcoBoostem vešel.
V této kategorii pobral Ford prakticky vše co mohl a stanovil tak 16 světových rekordů. Své malé tintítko přihlásil do všech kategorií, do jakých jen mohl. Jde tedy o průměrnou rychlost na trasách 10, 100, 500 a 1000 kilometrů, totéž v mílích. Dále pak totéž při jízdách dlouhých jednu hodinu, šest, dvanáct a dvacet čtyři hodin. Pro čas naštěstí imperiální jednotky neexistují...
Další rekordy se pak týkají podobných kategorií v průměrné rychlostí při jízdě na trasách dlouhých jeden kilometr či jednu míli s pevným i letmým startem.
Zkrátka, Ford se vehementně snaží dokázat, že i malé motory nemusejí být nutně pomalé. Jeho litrový EcoBoost má výkon 125 koní, což na solidní zacvičení s malým vozem docela stačí.
Celá tato estráda ale ukazuje na to, že získat pro vůz nějaký ten rekord není nic obtížného. Stačí chtít, vybrat si tu správnou kategorii a poté toho náležitě využít v marketingové kampani.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?