Fiat 500 Zagato přece jenom bude, stane se tak nejstylovější pětistovkou s tvary blížícími se kupé. Dočkáme se i sedmimístného MPV a SUV.
Fiat 500 Zagato jsme viděli jako koncept na autosalonu v Ženevě 2011. Už tak stylovému hatchbacku ve slavné karosárně sundali standardní střechu a nasadili novou.
Ta samozřejmě nemůže být jen tak ledajaká. Má dva vypuklé prolisy nad hlavami řidiče a spolujezdce, což je typický poznávací znak této značky. Oproti typicky hatchbackovému tvaru standardní pětistovky dostala speciální verze Zagato více se svažující střechu připomínající tvary kupé. Tento profil je dále zvýrazněn spoilerem na zádi.
Sportovní verze pětistovky by se měla objevit jako Fiat 500Z. Spolu s ní se na trhu mají ukázat také modely 500XL (sedmimístná verze MPV 500L) a 500X, což nemůže být nic jiného než crossover. Všechny tyto kousky by měly na trhu být dostupné do dvou let.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?