První model řady Z, automobilky BMW, slaví výročí 25-ti let od uvedení na trh. Oficiální Klub vozů Z1 organizuje speciální akci, která umožní členům klubu návštěvu mnichovské továrny automobilky BMW v pátek 8. června. Ve stejný den pojede spanilá jízda více než sto modelů Z1 k bránám muzea BMW, kde si vozu budou moci prohlédnout i ostatní návštěvníci.
Účastníci spanilé jízdy dostanou možnost prohlédnout si sbírku BMW Group Classic, která není veřejnosti přístupná. Další perličkou pro účastníky bude možnost prohlédnout si továrnu BMW Technik GmbH v Mnichově, kde byl vůz Z1 vyvíjen a následně vyráběn.
Model Z1 byl představen v roce 1987 na frankfurtském autosalónu. Výroba vozu probíhala do roku 1991 v celkovém objemu cca 8000 kusů. Malý roadster byl postaven na základech trojkové řady generace E30. Pod kapotou vozu byl jediný motor, konkrétně řadový šestiválec s objemem 2,5 litru a nejvyšším výkonem 170 koní, vybraný z modelu 325i.
Nejznámějším prvkem modelu Z1 jsou dveře, které se elegantně zasouvají do prahů. Tento charakteristický prvek automobilka na žádném dalším modelu nepoužila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.