První model řady Z, automobilky BMW, slaví výročí 25-ti let od uvedení na trh. Oficiální Klub vozů Z1 organizuje speciální akci, která umožní členům klubu návštěvu mnichovské továrny automobilky BMW v pátek 8. června. Ve stejný den pojede spanilá jízda více než sto modelů Z1 k bránám muzea BMW, kde si vozu budou moci prohlédnout i ostatní návštěvníci.
Účastníci spanilé jízdy dostanou možnost prohlédnout si sbírku BMW Group Classic, která není veřejnosti přístupná. Další perličkou pro účastníky bude možnost prohlédnout si továrnu BMW Technik GmbH v Mnichově, kde byl vůz Z1 vyvíjen a následně vyráběn.
Model Z1 byl představen v roce 1987 na frankfurtském autosalónu. Výroba vozu probíhala do roku 1991 v celkovém objemu cca 8000 kusů. Malý roadster byl postaven na základech trojkové řady generace E30. Pod kapotou vozu byl jediný motor, konkrétně řadový šestiválec s objemem 2,5 litru a nejvyšším výkonem 170 koní, vybraný z modelu 325i.
Nejznámějším prvkem modelu Z1 jsou dveře, které se elegantně zasouvají do prahů. Tento charakteristický prvek automobilka na žádném dalším modelu nepoužila.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.