Vláda schválila nový systém vydávání registračních značek na vozidla. Řada úprav mění zažitý systém a přinese možnost volby značky na přání.
Systém vydávání registračních značek s prémiovými kombinacemi vždy budil pochyby. Oficiálně nebylo možné takové číslo získat, neboť přidělování značek bylo a dosud je náhodné. Přesto se tyto značky v až podezřele vysoké koncentraci vyskytují na vozech, které nejsou zrovna nejprodávanějšími.
Potenciálně korupčnímu systému přidělování značek má zamezit nová legislativa. Možnost koupi vlastní kombinace jednoduše zlegalizuje pod poplatkem 5000 korun na značku, celkově tedy deset tisíc korun. Novela zákona již prošla vládou a chystá se do Sněmovny. Zde by vzhledem k relativní nekonfliktnosti měla mít šanci na projití.
Není to však jediná změna. Možná ještě důležitější je zrušení vazby registrační značky na místo registrace. Registrační značka bude nově přidělena na jméno a je přenosná mezi vozidly. Mimo jistého komfortu pro majitele, který se nebude muset učit nové značky, má zmizet také nevraživost vůči řidičům z jiného regionu.
Další významnou změnou je trestatelnost známého stáčení tachometrů. Oproti nedávno smetenému návrhu nepůjde o trestný čin, jak navrhovala opozice, ale "jen" o správní delikt. Za ten však bude moci být udělena pokuta až 50 tisíc korun fyzické osobě a pět milionů korun osobě právnické.
Mezi změnami ve schváleném balíčku je také zpřísnění dohledu nad STK.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?