Vláda schválila nový systém vydávání registračních značek na vozidla. Řada úprav mění zažitý systém a přinese možnost volby značky na přání.
Systém vydávání registračních značek s prémiovými kombinacemi vždy budil pochyby. Oficiálně nebylo možné takové číslo získat, neboť přidělování značek bylo a dosud je náhodné. Přesto se tyto značky v až podezřele vysoké koncentraci vyskytují na vozech, které nejsou zrovna nejprodávanějšími.
Potenciálně korupčnímu systému přidělování značek má zamezit nová legislativa. Možnost koupi vlastní kombinace jednoduše zlegalizuje pod poplatkem 5000 korun na značku, celkově tedy deset tisíc korun. Novela zákona již prošla vládou a chystá se do Sněmovny. Zde by vzhledem k relativní nekonfliktnosti měla mít šanci na projití.
Není to však jediná změna. Možná ještě důležitější je zrušení vazby registrační značky na místo registrace. Registrační značka bude nově přidělena na jméno a je přenosná mezi vozidly. Mimo jistého komfortu pro majitele, který se nebude muset učit nové značky, má zmizet také nevraživost vůči řidičům z jiného regionu.
Další významnou změnou je trestatelnost známého stáčení tachometrů. Oproti nedávno smetenému návrhu nepůjde o trestný čin, jak navrhovala opozice, ale "jen" o správní delikt. Za ten však bude moci být udělena pokuta až 50 tisíc korun fyzické osobě a pět milionů korun osobě právnické.
Mezi změnami ve schváleném balíčku je také zpřísnění dohledu nad STK.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.