Vláda schválila nový systém vydávání registračních značek na vozidla. Řada úprav mění zažitý systém a přinese možnost volby značky na přání.
Systém vydávání registračních značek s prémiovými kombinacemi vždy budil pochyby. Oficiálně nebylo možné takové číslo získat, neboť přidělování značek bylo a dosud je náhodné. Přesto se tyto značky v až podezřele vysoké koncentraci vyskytují na vozech, které nejsou zrovna nejprodávanějšími.
Potenciálně korupčnímu systému přidělování značek má zamezit nová legislativa. Možnost koupi vlastní kombinace jednoduše zlegalizuje pod poplatkem 5000 korun na značku, celkově tedy deset tisíc korun. Novela zákona již prošla vládou a chystá se do Sněmovny. Zde by vzhledem k relativní nekonfliktnosti měla mít šanci na projití.
Není to však jediná změna. Možná ještě důležitější je zrušení vazby registrační značky na místo registrace. Registrační značka bude nově přidělena na jméno a je přenosná mezi vozidly. Mimo jistého komfortu pro majitele, který se nebude muset učit nové značky, má zmizet také nevraživost vůči řidičům z jiného regionu.
Další významnou změnou je trestatelnost známého stáčení tachometrů. Oproti nedávno smetenému návrhu nepůjde o trestný čin, jak navrhovala opozice, ale "jen" o správní delikt. Za ten však bude moci být udělena pokuta až 50 tisíc korun fyzické osobě a pět milionů korun osobě právnické.
Mezi změnami ve schváleném balíčku je také zpřísnění dohledu nad STK.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?