Bentley pomalu klestí cestu pro své SUV, které se ukázalo jako koncept na nedávném autosalonu v Ženevě. Dalším krokem má být pouštní rally.
Pro mnoho příznivců tradiční britské značky se může zdát krok automobilky spíše jako cesta do pekel, ale Bentley je přesvědčen, že na vstupu do nového segmentu vydělá. Základem je ale správná propagace.
Vstup některé ze značek koncernu Volkswagen do slavného seriálu pouštních rally není ničím překvapivým. Ve vývojových dílnách se totiž válí spousta know-how, které automobilka získala při vývoji úspěšného Race Touaregu, který dominoval nejslavnější pouštní soutěží tři roky za sebou. A válí se tam samozřejmě také ony soutěžní speciály.
Pokud se informace o vstupu Bentley do Dakaru potvrdí, jistě půjde o evoluci slavných závodních vozů. Pod jejich kapotou je však motor, který není pro Bentley zrovna stylový, totiž 2,5litrový turbodiesel o výkonu 300 koní.
Úspěch v závodech by jistě byl pro automobilku vítanou vstupní branou do světa motoristických soutěží. Tím spíše, že automobilka by údajně ráda expandovala i na některé silniční soutěže...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?