Dostane Subaru Impreza elektrické turbo?

Marek Litzman, 4. května 2012, 12:51 Google+

Subaru Impreza by údajně mohlo získat elektrické turbo. Bude to znamenat revoluci v automobilových pohonech?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru Impreza

Subaru Impreza | foto: Subaru

Sdílejte článek

V dnešní době rozlišujeme mezi turbodmychadly, které jsou poháněny tlakem plynů ve výfuku, a kompresory, které ke své činnosti využívají síly motoru. Do těchto dvou variant se nám pravděpodobně brzy vklíní nová - elektricky poháněné turbo.

Turbodmychadla dovedou zvýšit výkon motoru při zachování slušné spotřeby. Mají však jisté nevýhody. Nutnost roztáčet lopatky výfukovými plyny přeci jenom zvyšuje ztráty a reakce turba také není díky tomuto řešení okamžitá - pro správnou činnost turba je nutné mít nejprve na lopatkách dostatečný tlak.

Oba tyto problémy by mohlo řešit turbodmychadlo roztáčené elektromotorem. Nejde o nijak novou myšlenku, avšak problémem je, kde elektřinu získat.

Již více společností dělalo pokusy se získáváním elektrické energie z výfuku za pomocí zužitkování  zbytkového tepla. Tedy tak, aby nevznikaly na vedení výfuku žádné dodatečné obstrukce a nebyly tak zvyšovány ztráty. Potíž je, že tyto systémy nebyly nikdy dostatečně efektivní, byť BMW se již podařilo vytáhnout z výfuku 600 W elektřiny. Je ale otázka, zda by tento výkon na pohon turba stačil.

Poté se do úvahy dostávají také další možnosti získávání energie. Můžeme uvažovat o solárních panelech či jiných experimentech, nejpravděpodobnější je ale prosté rekuperativní brzdění. Možné však také je, že se Subaru daří celý systém získávání energie z výfuku natolik zdokonalit, že již nebude třeba žádného dalšího zdroje proudu. Budeme se muset nechat překvapit...

Vytisknout

Diskuze: Dostane Subaru Impreza elektrické turbo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

fiat punto evo

Fiat Linea dostal malý facelift

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud