Fiat mírně omladil svůj malý sedan, který prodává pod jménem Linea. U nás nepříliš úspěšný model ale žádné znatelné změny neprodělal.
Malý sedan by měl útočit například na pozice Renaultu Fluence, což se mu však příliš nedaří. Zatímco Renaultů Fluence se prodalo loni 1164 kusů, Fiat u nás nedosáhl ani na stovku prodaných Lineí.
Těžiště prodejů malých sedanů je však někde jinde. Vozy s touto karoserií zbožňují na východ od ČR a právě tam také směřuje nejvíce vyrobených kusů.
Fiat Linea dostal jen velmi malý, vyloženě udržovací facelift. Zvenčí se změnily jen obligátní nárazníky a laky. Uvnitř je změn trochu více, zejména jsme se dočkali nové, modernější palubní desky. Její původ je ve Fiatu Punto a vypadá lépe než strohá palubka předfaceliftového modelu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?