Fiat mírně omladil svůj malý sedan, který prodává pod jménem Linea. U nás nepříliš úspěšný model ale žádné znatelné změny neprodělal.
Malý sedan by měl útočit například na pozice Renaultu Fluence, což se mu však příliš nedaří. Zatímco Renaultů Fluence se prodalo loni 1164 kusů, Fiat u nás nedosáhl ani na stovku prodaných Lineí.
Těžiště prodejů malých sedanů je však někde jinde. Vozy s touto karoserií zbožňují na východ od ČR a právě tam také směřuje nejvíce vyrobených kusů.
Fiat Linea dostal jen velmi malý, vyloženě udržovací facelift. Zvenčí se změnily jen obligátní nárazníky a laky. Uvnitř je změn trochu více, zejména jsme se dočkali nové, modernější palubní desky. Její původ je ve Fiatu Punto a vypadá lépe než strohá palubka předfaceliftového modelu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?