Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia, jubilejní bílá Škoda Fabia GreenLine sjela v pátek z pásu v hlavním výrobním závodě firmy v Mladé Boleslavi. Jak společnost sdělila, objednal si ji zákazník z Německa.
Kompaktní vůz české automobilky je na trhu od roku 1999. Celkem bylo dosud vyrobeno 1 788 063 vozů Škoda Fabia první generace a dalších 1 211 937 vozů Škoda Fabia druhé generace. Fabia je tak spolu s modelem Octavia jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. V samotném roce 2011 se celosvětový počet dodávek zákazníkům zvýšil o více než 16 procent na zhruba 267 000 vozů řady Fabia. Tento model tak představuje více než čtvrtinu celosvětových prodejů značky. „Škoda Fabia má velký podíl na úspěchu značky Škoda v historii a hraje důležitou roli také v naší Růstové strategii 2018," podtrhl předseda představenstva společnosti Winfried Vahland. "Vůz byl před zhruba 13 lety, jakožto tehdy třetí modelová řada, dalším milníkem pro naši společnost. Od té doby nejen že jsme vyrobili tři miliony vozů Škoda Fabia, ale za stejnou dobu zdvojnásobili i roční odbyt celé naší modelové palety. Tato čísla působivě dokazují úspěch modelu na mezinárodním trhu a rozvoj značky," doplnil Vahland. Fabia se v současnosti vyrábí v České republice, Číně, Rusku a Indii a prodává se ve 103 zemích celého světa. Od roku 2007 nabízí firma tento malý vůz i v ekologické verzi GreenLine.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.