Renault ukazuje první polosnímek nové generace modelu Clio. Ukáže se na podzimním autosalonu v Paříži.
Nový Renault Clio má rozhodně na co navazovat. Již od roku 1972 se ve výrobě usadil malý a ve své době velmi progresivní hatchback - Renault 5. Mimo samotného řešení krátkého vozu se zkosenou zádí šlo také o jeden z vůbec prvních vozů s pružným plastovým nárzníkem.
Renault 5 se udržel ve výrobě s generační obměnou v roce 1985 až do roku 1996, již v roce 1990 se však představila první generace Renaultu Clio. Byl o něco rodinnější, ale stále zachovával odkaz starého Renualtu 5.
Druhá generace Renaultu Clio je natolik úspěšná, že se od svého počátku v roce 1998 vyrábí dodnes, přestože náhrada přišla již v roce 2006.
Čtvrtou generaci Clia uvidíme na autosalonu v Paříži. Spolu jejím náběhem skončí i druhá generace, která se dnes prodává pod jménem Clio Storia. Uvidíme, zda třetí generace převezme štafetu levnější alternativy a také zůstane ve výrobě.
Design vozu, který vidíme pouze v náznaku, bude vycházet z konceptu DeZir a částečně také z elektromobilu Renault Zoe. Právě existence příbuzného samostatného elektrického vozu v nabídce značky je příčinou očekávané absence elektrické verze Clia. Naopak jistě uvidíme všemožné varianty přeplňovaných malých motorů 1,2.
Více informací se jistě dozvíme nejpozději na podzim, kdy začne autosalon v Paříži. Lze ale očekávat, že nás Renault bude menšími náznaky zásobovat už dříve.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?