Renault ukazuje první polosnímek nové generace modelu Clio. Ukáže se na podzimním autosalonu v Paříži.
Nový Renault Clio má rozhodně na co navazovat. Již od roku 1972 se ve výrobě usadil malý a ve své době velmi progresivní hatchback - Renault 5. Mimo samotného řešení krátkého vozu se zkosenou zádí šlo také o jeden z vůbec prvních vozů s pružným plastovým nárzníkem.
Renault 5 se udržel ve výrobě s generační obměnou v roce 1985 až do roku 1996, již v roce 1990 se však představila první generace Renaultu Clio. Byl o něco rodinnější, ale stále zachovával odkaz starého Renualtu 5.
Druhá generace Renaultu Clio je natolik úspěšná, že se od svého počátku v roce 1998 vyrábí dodnes, přestože náhrada přišla již v roce 2006.
Čtvrtou generaci Clia uvidíme na autosalonu v Paříži. Spolu jejím náběhem skončí i druhá generace, která se dnes prodává pod jménem Clio Storia. Uvidíme, zda třetí generace převezme štafetu levnější alternativy a také zůstane ve výrobě.
Design vozu, který vidíme pouze v náznaku, bude vycházet z konceptu DeZir a částečně také z elektromobilu Renault Zoe. Právě existence příbuzného samostatného elektrického vozu v nabídce značky je příčinou očekávané absence elektrické verze Clia. Naopak jistě uvidíme všemožné varianty přeplňovaných malých motorů 1,2.
Více informací se jistě dozvíme nejpozději na podzim, kdy začne autosalon v Paříži. Lze ale očekávat, že nás Renault bude menšími náznaky zásobovat už dříve.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.