Renault ukazuje první polosnímek nové generace modelu Clio. Ukáže se na podzimním autosalonu v Paříži.
Nový Renault Clio má rozhodně na co navazovat. Již od roku 1972 se ve výrobě usadil malý a ve své době velmi progresivní hatchback - Renault 5. Mimo samotného řešení krátkého vozu se zkosenou zádí šlo také o jeden z vůbec prvních vozů s pružným plastovým nárzníkem.
Renault 5 se udržel ve výrobě s generační obměnou v roce 1985 až do roku 1996, již v roce 1990 se však představila první generace Renaultu Clio. Byl o něco rodinnější, ale stále zachovával odkaz starého Renualtu 5.
Druhá generace Renaultu Clio je natolik úspěšná, že se od svého počátku v roce 1998 vyrábí dodnes, přestože náhrada přišla již v roce 2006.
Čtvrtou generaci Clia uvidíme na autosalonu v Paříži. Spolu jejím náběhem skončí i druhá generace, která se dnes prodává pod jménem Clio Storia. Uvidíme, zda třetí generace převezme štafetu levnější alternativy a také zůstane ve výrobě.
Design vozu, který vidíme pouze v náznaku, bude vycházet z konceptu DeZir a částečně také z elektromobilu Renault Zoe. Právě existence příbuzného samostatného elektrického vozu v nabídce značky je příčinou očekávané absence elektrické verze Clia. Naopak jistě uvidíme všemožné varianty přeplňovaných malých motorů 1,2.
Více informací se jistě dozvíme nejpozději na podzim, kdy začne autosalon v Paříži. Lze ale očekávat, že nás Renault bude menšími náznaky zásobovat už dříve.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.