Renault ukazuje první polosnímek nové generace modelu Clio. Ukáže se na podzimním autosalonu v Paříži.
Nový Renault Clio má rozhodně na co navazovat. Již od roku 1972 se ve výrobě usadil malý a ve své době velmi progresivní hatchback - Renault 5. Mimo samotného řešení krátkého vozu se zkosenou zádí šlo také o jeden z vůbec prvních vozů s pružným plastovým nárzníkem.
Renault 5 se udržel ve výrobě s generační obměnou v roce 1985 až do roku 1996, již v roce 1990 se však představila první generace Renaultu Clio. Byl o něco rodinnější, ale stále zachovával odkaz starého Renualtu 5.
Druhá generace Renaultu Clio je natolik úspěšná, že se od svého počátku v roce 1998 vyrábí dodnes, přestože náhrada přišla již v roce 2006.
Čtvrtou generaci Clia uvidíme na autosalonu v Paříži. Spolu jejím náběhem skončí i druhá generace, která se dnes prodává pod jménem Clio Storia. Uvidíme, zda třetí generace převezme štafetu levnější alternativy a také zůstane ve výrobě.
Design vozu, který vidíme pouze v náznaku, bude vycházet z konceptu DeZir a částečně také z elektromobilu Renault Zoe. Právě existence příbuzného samostatného elektrického vozu v nabídce značky je příčinou očekávané absence elektrické verze Clia. Naopak jistě uvidíme všemožné varianty přeplňovaných malých motorů 1,2.
Více informací se jistě dozvíme nejpozději na podzim, kdy začne autosalon v Paříži. Lze ale očekávat, že nás Renault bude menšími náznaky zásobovat už dříve.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?