Renault ukazuje první polosnímek nové generace modelu Clio. Ukáže se na podzimním autosalonu v Paříži.
Nový Renault Clio má rozhodně na co navazovat. Již od roku 1972 se ve výrobě usadil malý a ve své době velmi progresivní hatchback - Renault 5. Mimo samotného řešení krátkého vozu se zkosenou zádí šlo také o jeden z vůbec prvních vozů s pružným plastovým nárzníkem.
Renault 5 se udržel ve výrobě s generační obměnou v roce 1985 až do roku 1996, již v roce 1990 se však představila první generace Renaultu Clio. Byl o něco rodinnější, ale stále zachovával odkaz starého Renualtu 5.
Druhá generace Renaultu Clio je natolik úspěšná, že se od svého počátku v roce 1998 vyrábí dodnes, přestože náhrada přišla již v roce 2006.
Čtvrtou generaci Clia uvidíme na autosalonu v Paříži. Spolu jejím náběhem skončí i druhá generace, která se dnes prodává pod jménem Clio Storia. Uvidíme, zda třetí generace převezme štafetu levnější alternativy a také zůstane ve výrobě.
Design vozu, který vidíme pouze v náznaku, bude vycházet z konceptu DeZir a částečně také z elektromobilu Renault Zoe. Právě existence příbuzného samostatného elektrického vozu v nabídce značky je příčinou očekávané absence elektrické verze Clia. Naopak jistě uvidíme všemožné varianty přeplňovaných malých motorů 1,2.
Více informací se jistě dozvíme nejpozději na podzim, kdy začne autosalon v Paříži. Lze ale očekávat, že nás Renault bude menšími náznaky zásobovat už dříve.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.