Maserati údajně ve svých dílnách spřádá plány na výrobu vrcholného supersportovního modelu. Dostane také vnitřnosti z budoucího špičkového Ferrari?
Maserati MC12 GranSport je tak trochu neprávem zapomenutou kapitolou v dějinách automobilismu. Původ fascinujícího supersportu nemůžeme hledat nikde jinde, než ve Ferrari Enzo, slavném vozu, který je dnes snad již automatickou součástí všech učebnic motoristické historie.
Maserati dostalo od Ferrari šasi a řadu dalších komponent včetně mírně oslabeného motor, z nichž sestavilo pouhých 50 speciálů a několik dalších čistě okruhových variant.
Nyní se blíží nástupce legendárního Enza. A spolu s tím se rodí také spekulace - objeví se díky úchvatného rudého vozu i v nějakém Maserati?
Maserati by údajně vůz s motorem uprostřed rádo. Různé zdroje se však neshodují na tom, o jaký vůz by mělo jít, zda o menší sporťák konkurující například Ferrari 458 Italia nebo Audi R8. Zvláště poté, co se do výroby supersportů pustila i Alfa Romeo by si i tato slavná italská značka přála nějaké zajímavé doplnění nabídky.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?