Nissan oslavuje tisící dodaný model Leaf v Norsku. Prodejní úspěch však není zadarmo, skládají se na něj ostatní Norové...
Elektromobily mají zatím poměrně dost nevýhod. Především jejich pořizovací náklady jsou dosti vysoké a dojezd je spíše směšný - tím spíše, že není možné jej snadno prodloužit natankováním. Otázky také panují kolem životnosti baterie, zejména bude-li řidič často využívat rychlodobíjení.
Nissan Leaf se i přesto v Norsku prodává velmi slušně. Nyní společnost oznámila, že zde dodala tisící kus. Na celém světě si tento vůz přitom objednalo jen 1600 lidí. Čím to, že právě v Norsku je tento vůz tak populární?
Může za to vládní politika. Nový majitel elektromobilu může užívat mnoha různých úlev, zejména mu stát odpustí prakticky všech daně a poplatky. Z koupě tohoto nového auta se neplatí DPH ve výši 25 % a ani další poplatky v tisícovkových řádech. Stát navíc odpouští také silniční daň, mýtné a přepravné na trajektech. A aby toho nebylo málo, stát odpouští také poplatky za parkování.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?