Nissan oslavuje tisící dodaný model Leaf v Norsku. Prodejní úspěch však není zadarmo, skládají se na něj ostatní Norové...
Elektromobily mají zatím poměrně dost nevýhod. Především jejich pořizovací náklady jsou dosti vysoké a dojezd je spíše směšný - tím spíše, že není možné jej snadno prodloužit natankováním. Otázky také panují kolem životnosti baterie, zejména bude-li řidič často využívat rychlodobíjení.
Nissan Leaf se i přesto v Norsku prodává velmi slušně. Nyní společnost oznámila, že zde dodala tisící kus. Na celém světě si tento vůz přitom objednalo jen 1600 lidí. Čím to, že právě v Norsku je tento vůz tak populární?
Může za to vládní politika. Nový majitel elektromobilu může užívat mnoha různých úlev, zejména mu stát odpustí prakticky všech daně a poplatky. Z koupě tohoto nového auta se neplatí DPH ve výši 25 % a ani další poplatky v tisícovkových řádech. Stát navíc odpouští také silniční daň, mýtné a přepravné na trajektech. A aby toho nebylo málo, stát odpouští také poplatky za parkování.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.