Nissan oslavuje tisící dodaný model Leaf v Norsku. Prodejní úspěch však není zadarmo, skládají se na něj ostatní Norové...
Elektromobily mají zatím poměrně dost nevýhod. Především jejich pořizovací náklady jsou dosti vysoké a dojezd je spíše směšný - tím spíše, že není možné jej snadno prodloužit natankováním. Otázky také panují kolem životnosti baterie, zejména bude-li řidič často využívat rychlodobíjení.
Nissan Leaf se i přesto v Norsku prodává velmi slušně. Nyní společnost oznámila, že zde dodala tisící kus. Na celém světě si tento vůz přitom objednalo jen 1600 lidí. Čím to, že právě v Norsku je tento vůz tak populární?
Může za to vládní politika. Nový majitel elektromobilu může užívat mnoha různých úlev, zejména mu stát odpustí prakticky všech daně a poplatky. Z koupě tohoto nového auta se neplatí DPH ve výši 25 % a ani další poplatky v tisícovkových řádech. Stát navíc odpouští také silniční daň, mýtné a přepravné na trajektech. A aby toho nebylo málo, stát odpouští také poplatky za parkování.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.