Technologie zatmavování skel není technologicky ničím výjimečným. Přesto se ve vozech objevuje jen velmi zřídka. Změní se to nyní?
V tuto chvíli některé automobilky nabízejí zatmavovací střešní okna. Přišlo s tím například Ferrari u modelu 575, jako funkce Magic Sky Control to nabízí i Mercedes. Ten však nyní uvažuje o tom, že by tuto funkci rozšířil.
Zadní boční skla si mnozí polepují fóliemi tak, aby do vozu nebylo zbytečně vidět a aby dovnitř dopadalo méně slunečních paprsků v horkých dnech. Mnozí tento účel dále řeší různými záclonkami. Technologie elektrického zatmavování by mohla přinést větší komfort do snad o lepší odstínění interiéru.
Sám princip není nikterak složitý. Vlastně je docela jednoduchý, všichni jej známe ještě z éry, kdy se používaly černobílé displeje. Bod s tekutými krystaly se při průchodu proudu zpolarizoval a zamezil průchod světla. Tak se utvořil černý puntík. Zatmavovací autoskla fungují na velmi podobném principu.
Proč se zatím tato myšlenka tedy neujala? Brání ji předpisy. Celosvětové normy na zatmavení oken se velmi liší a výrobcům se nechce příliš investovat do technologie, jejíž využití bude stát od státu různé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.