Po nedávném představení inovovaného Mercedesu Benz třídy G je tu i jeho druhá nejsilnější verze. Je tak trochu šílená.
Spolu s představením faceliftovaného modelu G se sice objevily i informace o nejsilnějších variantách G 63 AMG a G 65 AMG, avšak fotografie se nedostavily. Až nyní.
Před sebou tak máme vůz navazující na menší série vyráběné v průběhu minulých let, na kterých taktéž zapracovalo AMG. Pod kapotou slabší varianty je motor V8 o objemu 5,5 litru, jehož výkon je vzhledem k původnímu určení vozu neskutečných 545 koní. Ještě silnější G 65 AMG pak nabídne celých 615 koní. Nyní tu máme však jen "slabší" variantu.
Bohužel, dynamické parametry neznáme. Můžeme se však inspirovat pár let starou a o 40 koní slabší variantou G 55 AMG, která se z klidu na stovku rozjela za 5,5 sekundy. Maximální rychlost 210 km/h byla z bezpečnostních důvodů nastavena omezovačem.
Definitivní data se dozvíme na oficiálním představení, které se odehraje na autosalonu v Pekingu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?