Mercedes chce dále růst. Plánuje proto modelovou expanzi a chce přinášet nové a nové třídy.
Když Mercedes otevíral nový závod v Maďarsku, nechal trochu nakouknout pod pokličku vlastního vývoje a zveřejnil některé novinky, které můžeme v brzké době očekávat.
Mercedes by vždy značkou luxusu a i proto chce zpět své pozice. Již brzy přijde nová vlajková loď, třída S. Nezůstane však osamocena. S očekávaným koncem Maybachu přijde také hyperluxusní derivát třídy S konkurující Rolls Royce či Bentleyi. Mělo by jít o řádně vylepšený prodloužený Mercedes S600 Pullman.
Mercedes musí růst také směrem dolů. Poptávka zákazníků po malých, ale luxusních vozech existuje a není úplně malá. Mercedes ji proto nemůže zanedbávat už kvůli přitvrzujícím regulacím Evropské unie, které nakazují snížení emisí oxidu uhličitého v portfoliu automobilek.
Dočkáme se tak nejmenšího SUV postavené ještě pod model GLK. Mluví se o zkratce BLK.
Dočkáme se také sportovního sedanu odvozeného od modelu C. Bude se podobat většímu CLK, který je odvozen zase od třídy E. Dočkat bychom se měli také praktické sportovní varianty shooting brake.
Mimo tohoto všeho v nejbližších dnech očekáváme také představení nové generace největšího SUV GL.
Zkrátka, o Mercedesu v blízké době uslyšíme mnohé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.