Plány BMW na hybridní sporťák se pomalu vyjasňují. Sama automobilka zveřejnila sadu fotek otevřené varianty budoucího vozu.
BMW dávkuje příchod svého sporťáku i8 po kouscích. Po dvou konceptech tu máme třetí, tentokrát otevřený.
Koncept Spyderu vychází z uzavřené varianty představené před necelým rokem. Přebírá z něj veškerou techniku a samozřejmě i vzhled. Jen ta střecha tak nějak chybí.
Pod kapotou konceptu se nachází dvojice motorů - přední kola má na starosti 130koňový elektromotor, zadní kola obstarává silnější 1,5litrový tříválec s výkonem 220 koní. Společné maximum je 349 koní. Zatímco elektromotor má jen klasickou, jednostupňovou převodovku, spalovacímu motoru napomáhá automatický sedmikvalt.
Před nedávnem jsme však přinesli zákulisní informace o tom, že sériové parametry se budou mírně lišit. Více v tomto článku.
Vzhledem k absenci střechy se zvýšila hmotnost, ta je nyní 1630 kilo (namísto 1480 kilo u uzavřeného konceptu), což sráží schopnost zrychlení z klidu na stovku na rovných pět sekund.
Vzhled se od uzavřené varianty prakticky neliší, za pozornost tak stojí snad jen spoiler umístěný nad předním oknem. Měl by omezovat turbulence v kabině.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?