Plány BMW na hybridní sporťák se pomalu vyjasňují. Sama automobilka zveřejnila sadu fotek otevřené varianty budoucího vozu.
BMW dávkuje příchod svého sporťáku i8 po kouscích. Po dvou konceptech tu máme třetí, tentokrát otevřený.
Koncept Spyderu vychází z uzavřené varianty představené před necelým rokem. Přebírá z něj veškerou techniku a samozřejmě i vzhled. Jen ta střecha tak nějak chybí.
Pod kapotou konceptu se nachází dvojice motorů - přední kola má na starosti 130koňový elektromotor, zadní kola obstarává silnější 1,5litrový tříválec s výkonem 220 koní. Společné maximum je 349 koní. Zatímco elektromotor má jen klasickou, jednostupňovou převodovku, spalovacímu motoru napomáhá automatický sedmikvalt.
Před nedávnem jsme však přinesli zákulisní informace o tom, že sériové parametry se budou mírně lišit. Více v tomto článku.
Vzhledem k absenci střechy se zvýšila hmotnost, ta je nyní 1630 kilo (namísto 1480 kilo u uzavřeného konceptu), což sráží schopnost zrychlení z klidu na stovku na rovných pět sekund.
Vzhled se od uzavřené varianty prakticky neliší, za pozornost tak stojí snad jen spoiler umístěný nad předním oknem. Měl by omezovat turbulence v kabině.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?