Volkswagen má v plánu vypustit elektromobil odvozený od modelu Golfu, avšak až od jeho budoucí generace. Bude se prý jmenovat E-Golf
Informace o inovaci u jména proslulého vozu, který se bude vyrábět ve své již sedmé generaci, přinesl magazín Car and Driver. Podle něj Volkswagen použije úplně nové jméno E-Golf, přičemž doposud se očekávalo spíše užití něčeho podobného, jako bylo použito u konceptu. Ten se jmenoval Golf Blue e-motion.
Nový elektromobil by se měl představit již velmi brzy, téměř okamžitě po představení standardního Golfu sedmé generace. Funkčně bude vycházet z konceptu Golf Blue e-motion, který se již nyní prohání v podobě několika prototypů. Sám vůz však bude na zástavbu lépe připraven než golf šesté generace, neboť užije novou platformu MQB, která je na zástavbu elektromotoru připravena.
Baterie budou ve voze rozmístěny tam, kam se jen vejdou, tedy zejména ve středovém tunelu a místo palivové nádrže, avšak je otázka, zda se Volkswagenu podaří dosáhnout lepší kapacity než 26,5 kWh. Pro zabudování této kapacity navíc automobilka musela ukrojit část kapacity kufru, přesto vůz za ideálních podmínek ujede jen 150 kilometrů.
Dosavadní koncept dovede zrychlit z klidu na stovku za 11,8 sekundy a dosáhne rychlosti až 140 km/h
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.