Ferrari v rodišti svého zakladatele, městě Modena, otevřelo nové muzeum ukazující slavné modely italské značky. Autorem stavby je český architekt Jan Kaplický.
Italské město Modena je místem autům zaslíbené. Mimo Ferrari zde sídlí také Pagani a v současné době i Maserati, které však bylo založeno v jen několik desítek kilometrů vzdáleném městě Bologna. A právě mezi městy Bologna a Modena sídlí i velký rival Ferrari, společnost Lamborghini. A aby toho nebylo málo, i středisko Ferrari v Maranelu se nachází jen asi 30 km od Modeny. Závody nejslavnějších italských supersportovních značek jsou si tak prakticky na dohled.
Modena však není jen sídlem Ferrari, je to také místo, kde se sám zakladatel značky, Enzo Ferrari, narodil a kde i v roce 1988 zemřel. Není proto divu, že právě zde, nedaleko Ferrariho rodného domu, vzniklo nové muzeum dokumentující ducha světově proslulé značky. O mnohém svědčí už to, že vozy tu nejsou vystaveny ani tak jako kusy techniky, ale spíše jako umělecká díla.
Mimo zajímavých sbírek je zajímavá i samotná budova navržený v trochu netypickém tvaru. Za úkol má připomínat slavné kapoty s výdechy překrývající silné motory Ferrari. Architektonický návrh zpracovalo studio Future Systems, kterému před svou smrtí šéfoval Jan Kaplický a původní myšlenka tak nese ještě jeho rukopis.
Mimo velké haly s exponáty se v budově nacházejí také místnosti pro semináře, menší konference a další užití. Návštěvníky jistě potěší kavárna. Součástí expozice je také zrekonstruovaný rodný dům zakladatele značky.
Jde o druhé muzeum Ferrari v okolí. Jedno již stojí ve městě Maranello poblíž Modeny, které je však věnováno vozům jako takovým. Nová stavba má být připomínkou tradice značky charakterizovaná právě slavnou osobu Enza Ferrariho.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?