Ferrari v rodišti svého zakladatele, městě Modena, otevřelo nové muzeum ukazující slavné modely italské značky. Autorem stavby je český architekt Jan Kaplický.
Italské město Modena je místem autům zaslíbené. Mimo Ferrari zde sídlí také Pagani a v současné době i Maserati, které však bylo založeno v jen několik desítek kilometrů vzdáleném městě Bologna. A právě mezi městy Bologna a Modena sídlí i velký rival Ferrari, společnost Lamborghini. A aby toho nebylo málo, i středisko Ferrari v Maranelu se nachází jen asi 30 km od Modeny. Závody nejslavnějších italských supersportovních značek jsou si tak prakticky na dohled.
Modena však není jen sídlem Ferrari, je to také místo, kde se sám zakladatel značky, Enzo Ferrari, narodil a kde i v roce 1988 zemřel. Není proto divu, že právě zde, nedaleko Ferrariho rodného domu, vzniklo nové muzeum dokumentující ducha světově proslulé značky. O mnohém svědčí už to, že vozy tu nejsou vystaveny ani tak jako kusy techniky, ale spíše jako umělecká díla.
Mimo zajímavých sbírek je zajímavá i samotná budova navržený v trochu netypickém tvaru. Za úkol má připomínat slavné kapoty s výdechy překrývající silné motory Ferrari. Architektonický návrh zpracovalo studio Future Systems, kterému před svou smrtí šéfoval Jan Kaplický a původní myšlenka tak nese ještě jeho rukopis.
Mimo velké haly s exponáty se v budově nacházejí také místnosti pro semináře, menší konference a další užití. Návštěvníky jistě potěší kavárna. Součástí expozice je také zrekonstruovaný rodný dům zakladatele značky.
Jde o druhé muzeum Ferrari v okolí. Jedno již stojí ve městě Maranello poblíž Modeny, které je však věnováno vozům jako takovým. Nová stavba má být připomínkou tradice značky charakterizovaná právě slavnou osobu Enza Ferrariho.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?