Renault a Kia priniesli v rovnakom čase prvé informácie o nových maloobjemových benzínových turbomotoroch, ktoré sa v blízkej budúcnosti objavia pod kapotami ich modelov.
Automobilky sa dnes predbiehajú v ponuke vyspelých technologických noviniek. Popri rôznych bezpečnostných alebo asistenčných systémoch neostávajú bokom ani pohonné jednotky, ktoré sú dušou celého automobilu. V posledných dňoch zverejnili automobilky Renault a Hyundai informácie o nových motoroch, ktoré za krátku dobu budú ponúkať vo svojich modeloch. Ide o maloobjemové preplňované agregáty, ktoré napriek pomerne nízkemu objemu budú ponúkať solídny výkon spolu s nízkou spotrebou benzínu.
Začneme francúzskym Renaultom, ktorý chystá v blízkej dobre predstavenie novinky 0,9 TCe Energy. Ide o benzínový trojvalec, ktorý aj napriek objemu len 0,899 cm3 bude ponúkať maximálny výkon 66 kW/90 k (pri 5000 ot./min) a krútiaci moment 135 Nm (pri 2500 ot./min). Novinka sa objaví s príchodom novej generácie Renaultu Clio, k dispozícii bude zrejme vo viacerých výkonových verziách. Spotreba malého turbomotora zatiaľ nebola zverejnená, motor však zaujme technologickou vybavenosťou ako napríklad systémom štart-stop, rekuperáciou brzdnej energie, lepším riadením teploty motora a výraznou redukciou trecích strát v celom pohonnom reťazci.
Dvojica Hyundai/Kia bude mať čoskoro v ponuke rovnako maloobjemový benzínový preplňovaný motor, oproti Renaultu však ponúkne štyri valce s objemom 1248 cm3. Štvorvalec 1,2 T-GDi bude disponovať priamym vstrekovaním paliva, emisie CO2 budú na úrovni len 110 kg na kilometer jazdy. Bližšie výkonové parametre zatiaľ automobilka nezverejnila, je však isté, že sa v najbližšej dobe objaví pod kapotou malých modelov značiek Hyundai (i20) a Kia (Rio), nie je však vylúčené nasadenie vo väčších modeloch cee´d a i30.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?