Renault a Kia priniesli v rovnakom čase prvé informácie o nových maloobjemových benzínových turbomotoroch, ktoré sa v blízkej budúcnosti objavia pod kapotami ich modelov.
Automobilky sa dnes predbiehajú v ponuke vyspelých technologických noviniek. Popri rôznych bezpečnostných alebo asistenčných systémoch neostávajú bokom ani pohonné jednotky, ktoré sú dušou celého automobilu. V posledných dňoch zverejnili automobilky Renault a Hyundai informácie o nových motoroch, ktoré za krátku dobu budú ponúkať vo svojich modeloch. Ide o maloobjemové preplňované agregáty, ktoré napriek pomerne nízkemu objemu budú ponúkať solídny výkon spolu s nízkou spotrebou benzínu.
Začneme francúzskym Renaultom, ktorý chystá v blízkej dobre predstavenie novinky 0,9 TCe Energy. Ide o benzínový trojvalec, ktorý aj napriek objemu len 0,899 cm3 bude ponúkať maximálny výkon 66 kW/90 k (pri 5000 ot./min) a krútiaci moment 135 Nm (pri 2500 ot./min). Novinka sa objaví s príchodom novej generácie Renaultu Clio, k dispozícii bude zrejme vo viacerých výkonových verziách. Spotreba malého turbomotora zatiaľ nebola zverejnená, motor však zaujme technologickou vybavenosťou ako napríklad systémom štart-stop, rekuperáciou brzdnej energie, lepším riadením teploty motora a výraznou redukciou trecích strát v celom pohonnom reťazci.
Dvojica Hyundai/Kia bude mať čoskoro v ponuke rovnako maloobjemový benzínový preplňovaný motor, oproti Renaultu však ponúkne štyri valce s objemom 1248 cm3. Štvorvalec 1,2 T-GDi bude disponovať priamym vstrekovaním paliva, emisie CO2 budú na úrovni len 110 kg na kilometer jazdy. Bližšie výkonové parametre zatiaľ automobilka nezverejnila, je však isté, že sa v najbližšej dobe objaví pod kapotou malých modelov značiek Hyundai (i20) a Kia (Rio), nie je však vylúčené nasadenie vo väčších modeloch cee´d a i30.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?