Tento článek neberte v žádném případě jako návod, jak obcházet zákony, ale pouze jako ukázku lidské vynalézavosti.
Maximální povolená rychlost se nejčastěji pohybuje v rozmezí 100 – 140 km/h. Dnešní automobily jsou však schopny dosahovat mnohem vyšších rychlostí. Jedinou výjimkou je stále Německo, které na některých úsecích dálnic umožní lidem vyzkoušet maximální rychlost svého vozu bez obavy ze ztráty bodů, případně platby tučné pokuty.
Protože dnes na každém rohu nalezneme nějaký radar, nebo kameru, tak šance vyhnout se pokutě při rychlejší jízdě vyžaduje značnou dávku vynalézavosti. Jednoduchou a častou metodou je zakrytí SPZ vozu. To je však příliš nápadné a případná policejní hlídka vám brzo vaši jízdu zarazí.
Jeden z předních čínských automobilových serverů uvedl příklad nové finty, se kterou přišel řidič Porsche Boxter v Pekingu. Pan řidič použil pro modifikaci své SPZ poměrně neobvyklou pomůcku – zubní pastu. Tou upravil dvě jedničky na registrační značce tak, aby vypadali jako dvě sedmičky.
Zubní pasta však nadšení řidiče neopětovala a postupně z registrační značky opadávala. Poškozené číslice byly podezřelé policejní hlídce, která následně řidiče zastavila. Bohužel pro řidiče, policisté ihned odhalili, že registrační značka byla upravena a šikovného řidiče ohodnotila pokutou 2 200 RMB (cca 66 000 Kč) a ztrátou šesti bodů.
Bodový systém v Číně je do jisté míry podobný tomu našemu a řidič začíná s dvanácti body. Vynalézavý řidič však nebyl ani dříve vyznavačem dodržování předpisů a před úpravou SPZ měl na svém bodovém kontě právě šest bodů a proto policistům svůj řidičský průkaz rovnou odevzdal.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.