Ford ukázal novou verzi Fordu Kuga, který se již dříve ukázal jako Ford Escape za oceánem. Nyní se ukazuje i u nás.
Ford Kuga se od svého amerického protějšku, který jsme představili dříve zde, prakticky neliší. Jde o novou strategii Fordu, kdy je většina zásadních modelů prodávána celosvětově - týká se to i nového Focusu a Mondea. Kuga se od Escapu prakticky neliší, vždyť i sám Ford mluví o evropské premiéře, nikoliv světové.
Ford Kuga minulé generace byl poměrně silně kritizován za svůj malý kufr a možná i proto se na něj automobilka zaměřila jako málokdo. Mimo znatelného rozšíření úložné kapacity o 80 litrů si Ford pohrál také se skládáním sedadel, které je možné zapustit do podlahy stiskem jediného tlačítka. A přichází sem také zajímavá inovace Escapu, totiž možnost otevření pátých dveří nakopnutím zadního nárazníku. Díky bezklíčovému otevírání vůz rozpozná přítomnost klíče a dveře otevře.
Evropské a zaocenáské vozy se tradičně liší motorizacemi a v tomto případě to není jinak. Proto zde nalezneme jediný benzínový motor, dvoulitrový Ecoboost o výkonu 150 koní, které jsou jinak pro severoamerické vozy typické. Kuga se ale bude prodávat spíš s dieselovými agregáty - k dispozici jsou dva dvoulitry o výkonech 140 a 163 koní.
K dispozici bude i pohon všech kol, avšak jen za příplatek, což je asi rozumné vzhledem k tomu, že nejhorší terén, který většina vozů zakusí, bude rozbředlý sníh na silnicích... K dispozici mají být i elektronické systémy přibrzďující kola tak, aby byl napodoben efekt samosvorného diferenciálu. podobný systém využívá i Ford Focus.
Ford Kuga bohužel nepůjde do prodeje nyní. Ford si v poslední době dává s vypuštěním vozů oproti oficiálním představením docela na čas, takže ani Kugu již letos čekat nemůžeme. K dealerům se dostane na počátku příštího roku.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?