Ford ukázal novou verzi Fordu Kuga, který se již dříve ukázal jako Ford Escape za oceánem. Nyní se ukazuje i u nás.
Ford Kuga se od svého amerického protějšku, který jsme představili dříve zde, prakticky neliší. Jde o novou strategii Fordu, kdy je většina zásadních modelů prodávána celosvětově - týká se to i nového Focusu a Mondea. Kuga se od Escapu prakticky neliší, vždyť i sám Ford mluví o evropské premiéře, nikoliv světové.
Ford Kuga minulé generace byl poměrně silně kritizován za svůj malý kufr a možná i proto se na něj automobilka zaměřila jako málokdo. Mimo znatelného rozšíření úložné kapacity o 80 litrů si Ford pohrál také se skládáním sedadel, které je možné zapustit do podlahy stiskem jediného tlačítka. A přichází sem také zajímavá inovace Escapu, totiž možnost otevření pátých dveří nakopnutím zadního nárazníku. Díky bezklíčovému otevírání vůz rozpozná přítomnost klíče a dveře otevře.
Evropské a zaocenáské vozy se tradičně liší motorizacemi a v tomto případě to není jinak. Proto zde nalezneme jediný benzínový motor, dvoulitrový Ecoboost o výkonu 150 koní, které jsou jinak pro severoamerické vozy typické. Kuga se ale bude prodávat spíš s dieselovými agregáty - k dispozici jsou dva dvoulitry o výkonech 140 a 163 koní.
K dispozici bude i pohon všech kol, avšak jen za příplatek, což je asi rozumné vzhledem k tomu, že nejhorší terén, který většina vozů zakusí, bude rozbředlý sníh na silnicích... K dispozici mají být i elektronické systémy přibrzďující kola tak, aby byl napodoben efekt samosvorného diferenciálu. podobný systém využívá i Ford Focus.
Ford Kuga bohužel nepůjde do prodeje nyní. Ford si v poslední době dává s vypuštěním vozů oproti oficiálním představením docela na čas, takže ani Kugu již letos čekat nemůžeme. K dealerům se dostane na počátku příštího roku.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.