Renault a Dacia na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavia okrem nových motorov Energy niekoľko kľúčových noviniek. Horúcimi novinkami v Ženeve sú Dacia Lodgy, Renault Mégane a Scénic vo faceliftovanom prevedení Collection 2012 a elektromobil Zoe.
Dacia Lodgy: automobil typu MPV, dlhý 4,5 metra ktoré bude dostupný s piatimi alebo siedmimi samostatnými sedadlami. Lodgy má v pláne reprezentovať značku nadpriemerne priestorným interiérom a širokou ponukou výbavy, ktorá je prispôsobená špecifickým potrebám zákazníkov Dacie. Rodiny, ktoré hľadajú všestranné vozidlo za priaznivú cenu, si budú môcť zakúpiť Lodgy s trojročnou zárukou.
Mégane Collection 2012: prináša zmeny v kvalite, nové ekologické motory „Energy“ a množstvo nových technológií určené širokej verejnosti za dostupné ceny. Dizajn vozidla vylepšujú predné LED svetlá a lesklé čierne a chrómové doplnky.
Renault Mégane Collection 2012 je autom s najnižšou spotrebou vo svojej triede vďaka uvedeniu troch nových motorov: Energy dCi 110, Energy dCi 130 a úplne nového Energy TCe 115 s výkonom 115 koní. Posledný menovaný je na trhu najvýkonnejším benzínovým motorom s objemom 1,2 litra, napriek tomu má výnimočne nízku spotrebu (5,3 litra/100 km, emisie 119 g CO2/km), čo umožňuje Méganu dojazd viac ako 1 000 km. Nová fáza modelu Mégane znamená nadštandardný komfort a bezpečnosť, prináša pomôcky pre vodičov ako Visio System® a Hill Start Assist.
Fanúšikov prívlastku RS poteší Mégane RS Collection 2012, ktorý prináša extra výkon a väčší krútiaci moment pre ešte energickejšiu jazdu. Pridáva naviac 15 koní a 20 Nm krútiaceho momentu. Výberom športového režimu vodič získava výhody špičkového výkonu 265 koní/195 kW a krútiaci moment viac ako 360 Nm (limitovaná edícia verzie Trophy) pre ešte ostrejšiu akceleráciu. Vďaka týmto inováciám je možné naplno využiť potenciál Mégane R.S., najmä na okruhoch. Zároveň zvuk vydávaný motorom Mégane R.S. bol prepracovaný tak, aby zabezpečil uspokojivý zvukový prejav pri všetkých otáčkach vďaka otvorenejšiemu tvaru výfuku a spevneniu výfukovej trúbky.
Scénic Collection 2012: Európska jednotka v segmente kompaktných jednopriestorových vozidiel, dvojica Renault Scénic a Grand Scénic, získava mladší vzhľad.
Modelový rad Collection 2012 ponúka novú prednú časť a modernizovaný interiér. Uvedením motorov Energy TCe 115 a Energy dCi 130 sú k dispozícii nové benzínové a dieselové pohonné jednotky, ktoré spájajú výkonnosť a nenáročnosť. S motorom Energy dCi 130 dosahuje Scénic Collection 2012 nový rekord v spotrebe na úrovni 4,4 l/100 km (115 g CO2/km).
Z hľadiska technológií je toto jednopriestorové vozidlo prvým z radu Renault, ktoré je vybavené systémom Visio System®, teda zariadením upozorňujúcim na vybočenie z pruhu a s automatickými diaľkovými svetlami. Asistent rozjazdu do kopca a dialničný režim smeroviek sú pri Scénicu k dispozícii v sérii.
Zoe: Elektricky poháňané vozidlá sú dôležitým strategickým prvkom Renaultu. Ku sériovej podobe Fluence Z.E., Kangoo Z.E. a Twizy sa v Ženeve pridá Zoe. Štvrtý elektrický automobil Renault Zoe bude naozaj elektromobilom v plnom zmysle slova, nakoľko od samotného začiatku vývoja bolo prihliadané na jeho účel. Zoe bude mať nielen novú karosériu, ale aj ďalšie technické novinky vyvinuté špeciálne pre elektromobily Renault. Odlišovať sa bude aj svojím dojazdom. Ten bude väčší ako je dojazd elektromobilov, ktoré sú v súčasnosti dostupné na trhu.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.