Downsizing je modlou dneška a vozy s atmosfericky plněnými motory jsou už prakticky výjimkou. Ford chce dojít v přeplňování ještě dál.
Zatímco odcházející generace vozů obvykle jezdily s atmosféricky plněnými motory, jejich náhrady již prakticky bez výjimky přicházejí s přeplňovanými verzemi, které mívají přibližně o třetinu menší objem. Díky tomu je možné, přinejmenším na papíře dosáhnout nižší spotřeby při zachování dynamiky.
Také Ford na tuto hru přistoupil a nedávno proto představil řadu motorů o objemu jednoho litru, které mají nahradit starší atmosférické 1,6. Znamená to dosahovat výkonu kolem sta koní.
Podle britského magazínu Autocar se však motoráři s tímto číslem nespokojili. Automobilka s modrým oválem ve znaku proto má přijít s ještě silnější verzí s výkonem 177 koní, která bude pohánět budoucí Fiestu ST či slabší ostrou verzi Focusu. V takovém případě by šlo o jeden z nejlepších poměrů objemu motoru a jeho výkonu na trhu.
Funkční prototyp je již údajně na světě a nyní se testuje. Datum jeho plánovaného příchodu však ještě není známé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.