Vrcholná motorizace Bentleye musí zpět na rýsovací prkna. Pod kapotu se totiž dostal i osmiválec, který je téměř tak dobrý, jako prestižnější motor.
Bentley v současné době nabízí ve svém kupé Continental GT dvojici motorů - základ tvoří přeplňovaný osmiválec o výkonu 500 koní a bohatší majitelé si mohou připlatit za prestižnější dvanáctiválec s výkonem 567 koní.
A zde nastává problém. Dvanáctiválec je sice prestižnější, ale jízdní výkony s ním nejsou oproti osmiválci jinak lepší. Jízdní vlastnosti jsou u lehčího osmiválce o něco lepší a nižší je i spotřeba a tím i dojezd. Výkonový rozdíl je již minimální.
Výslede problému je jasný. Pohonná jednotka W12 musí zpět na rýsovací prkna. Po modernizaci by měl motor dostat jak úsporné technologie z menšího osmiválce, tak i dávku výkonu navíc. Finální výkon by měl být asi 600 koní. Automobilka údajně zvažuje také využití některých hybridních technologií, které dále přispějí k nižší spotřebě a zároveň i k vyššímu výkonu.
Mimo to, očekávány jsou opět i verze Speed a Supersports, u kterých byl výkon dvanáctiválce dále navyšován již v minulosti.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?