Porsche představuje nové SUV Macan, kterým doplní modelovou řadu směrem dolů. Původně jsme se domnívali, že se bude jmenovat Cajun.
Nové Porsche nebude Cajun, ale Macan. Oficiálně. Jméno vychází s indonéštiny, kde se takto pojmenovávají tygři. Podle Porsche jméno novinky zní dobře ve všech jazycích a vystihuje dynamiku nového vozu.
Asi zajímavější než samotné jméno bude oficiáln skica. Porsche sice zvažovalo i variantu sportovní třídveřové karoserie, tekré by lépe konkurovala Range Roveru Evoque, ale nakonec se evideněnto rozhodlo pro standardní SUV bez větších výstřelků.
Výroba by se měla rozběhnout v továrně v Lipsku příští rok. Porsche očekává, že ročně prodá 60 tisíc vozů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?