Porsche představuje nové SUV Macan, kterým doplní modelovou řadu směrem dolů. Původně jsme se domnívali, že se bude jmenovat Cajun.
Nové Porsche nebude Cajun, ale Macan. Oficiálně. Jméno vychází s indonéštiny, kde se takto pojmenovávají tygři. Podle Porsche jméno novinky zní dobře ve všech jazycích a vystihuje dynamiku nového vozu.
Asi zajímavější než samotné jméno bude oficiáln skica. Porsche sice zvažovalo i variantu sportovní třídveřové karoserie, tekré by lépe konkurovala Range Roveru Evoque, ale nakonec se evideněnto rozhodlo pro standardní SUV bez větších výstřelků.
Výroba by se měla rozběhnout v továrně v Lipsku příští rok. Porsche očekává, že ročně prodá 60 tisíc vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.