Itálie zavede daň z luxusních automobilů

Pavel Dvořák, 15. února 2012, 04:46 Google+

Krizí zmítaná Itálie plánuje zavedení daně z luxusních automobilů, která by předpokládanými 165 miliony € pomohla snížit dluh jižní země.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aventador

Aventador | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

28. ledna se milánská policie zaměřila na majitele luxusních automobilů. Policisté zastavili více než 350 sportovních vozů a drahých SUV a informace o jednotlivých vozech a jejich majitelích předala daňovému úřadu. Ty budou následně určovat, zda majitel vozu přiznal odpovídající příjem (tedy zda do státní kasy odvedl dostatek financí).

Byl to už 30. zátah na majitele luxusních vozů od 30. prosince loňského roku. Policie se zaměřuje na místa s pravděpodobným výskytem drahých automobilů, od lyžařských středisek jako Cortina d´Ampezzo, přes velkoměsta jako je Řím až po Italskou riviéru. V oblasti Cortiny d´Ampezzo objevili úřady 42 majitelů drahých vozů, kteří přiznali roční příjmy méně než 30 000 €.

Italské úřady začaly na majitele luxusních vozů aplikovat stejnou logiku, jako použili před několika lety, když se zaměřili na majitele drahých jachet, kotvících u italského pobřeží.

Úřady předpokládají, že na daňových únicích přichází Itálie ročně o 120 miliard €. “Vlastnictví luxusního vozu odráží vysoký standard života a tomu by měly odpovídat příjmy v daňovém přiznání,“ řekl mluvčí Italských daňových úřadů Carmelo Piancaldini. “Pokud má někdo odpovídající daňové přiznání vzhledem ke svému vozu, pak se nemá čeho bát.“

Italský ministr Mario Monti také plánuje navýšit daň z luxusu. Například majitel Lamborghini Aventador (cena v Itálii 316 000 €) by nově zaplatil na dani kolem 8400 €, což je přibližně čtyřnásobek původní hodnoty. Nové daně a poplatky snižují poptávku po supersportovních a luxusních automobilech a ničí prodeje ojetých sportovních vozů.

Montiho nová luxusní daň je zaměřena na vozy, které mají více než 251 koní. Italský premiér předpokládá, že na nové dani stát letos vybere nejméně 165 milionů €.

Italští výrobci automobilů se však k nové dani staví skepticky. Generální ředitel Maserati Harald Wester se do vládních úředníků opřel poměrně ostře, když prohlásil, že žádná jiná Evropská země by nepřijala zákon, který by ve svém důsledku omezoval produkci výrobků, na kterých je země závislá. Automobilový průmysl zaměstnává v Itálii mnoho lidí a tvoří podstatnou část HDP země.

Vláda už navíc zvýšila daně z paliv a italské motoristy tak veškeré poplatky za rok 2012 budou stát přibližně 5,1 miliard €.

Automobilový průmysl je v posledních letech utlačován krizí a tlaky ekologů. I přes tyto nepříznivé podmínky se výrobcům daří vytvářet neuvěřitelné stroje a Itálie je toho nejlepším příkladem. U automobilek Ferrari, Lamborghini, Maserati, nebo Pagani je možné prohlásit, že co kus to skvost. Bylo by smutné, kdyby nové modely padly za oběť stále vyšším potřebám politiků na vedení svých úřadů.

Vytisknout

Diskuze: Itálie zavede daň z luxusních automobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citigo

Další pár dveří u Škody Citigo bude za příplatek 10 000

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud