Krizí zmítaná Itálie plánuje zavedení daně z luxusních automobilů, která by předpokládanými 165 miliony € pomohla snížit dluh jižní země.
28. ledna se milánská policie zaměřila na majitele luxusních automobilů. Policisté zastavili více než 350 sportovních vozů a drahých SUV a informace o jednotlivých vozech a jejich majitelích předala daňovému úřadu. Ty budou následně určovat, zda majitel vozu přiznal odpovídající příjem (tedy zda do státní kasy odvedl dostatek financí).Byl to už 30. zátah na majitele luxusních vozů od 30. prosince loňského roku. Policie se zaměřuje na místa s pravděpodobným výskytem drahých automobilů, od lyžařských středisek jako Cortina d´Ampezzo, přes velkoměsta jako je Řím až po Italskou riviéru. V oblasti Cortiny d´Ampezzo objevili úřady 42 majitelů drahých vozů, kteří přiznali roční příjmy méně než 30 000 €.Italské úřady začaly na majitele luxusních vozů aplikovat stejnou logiku, jako použili před několika lety, když se zaměřili na majitele drahých jachet, kotvících u italského pobřeží. Úřady předpokládají, že na daňových únicích přichází Itálie ročně o 120 miliard €. “Vlastnictví luxusního vozu odráží vysoký standard života a tomu by měly odpovídat příjmy v daňovém přiznání,“ řekl mluvčí Italských daňových úřadů Carmelo Piancaldini. “Pokud má někdo odpovídající daňové přiznání vzhledem ke svému vozu, pak se nemá čeho bát.“Italský ministr Mario Monti také plánuje navýšit daň z luxusu. Například majitel Lamborghini Aventador (cena v Itálii 316 000 €) by nově zaplatil na dani kolem 8400 €, což je přibližně čtyřnásobek původní hodnoty. Nové daně a poplatky snižují poptávku po supersportovních a luxusních automobilech a ničí prodeje ojetých sportovních vozů.Montiho nová luxusní daň je zaměřena na vozy, které mají více než 251 koní. Italský premiér předpokládá, že na nové dani stát letos vybere nejméně 165 milionů €.Italští výrobci automobilů se však k nové dani staví skepticky. Generální ředitel Maserati Harald Wester se do vládních úředníků opřel poměrně ostře, když prohlásil, že žádná jiná Evropská země by nepřijala zákon, který by ve svém důsledku omezoval produkci výrobků, na kterých je země závislá. Automobilový průmysl zaměstnává v Itálii mnoho lidí a tvoří podstatnou část HDP země. Vláda už navíc zvýšila daně z paliv a italské motoristy tak veškeré poplatky za rok 2012 budou stát přibližně 5,1 miliard €.Automobilový průmysl je v posledních letech utlačován krizí a tlaky ekologů. I přes tyto nepříznivé podmínky se výrobcům daří vytvářet neuvěřitelné stroje a Itálie je toho nejlepším příkladem. U automobilek Ferrari, Lamborghini, Maserati, nebo Pagani je možné prohlásit, že co kus to skvost. Bylo by smutné, kdyby nové modely padly za oběť stále vyšším potřebám politiků na vedení svých úřadů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.