Krizí zmítaná Itálie plánuje zavedení daně z luxusních automobilů, která by předpokládanými 165 miliony € pomohla snížit dluh jižní země.
28. ledna se milánská policie zaměřila na majitele luxusních automobilů. Policisté zastavili více než 350 sportovních vozů a drahých SUV a informace o jednotlivých vozech a jejich majitelích předala daňovému úřadu. Ty budou následně určovat, zda majitel vozu přiznal odpovídající příjem (tedy zda do státní kasy odvedl dostatek financí).Byl to už 30. zátah na majitele luxusních vozů od 30. prosince loňského roku. Policie se zaměřuje na místa s pravděpodobným výskytem drahých automobilů, od lyžařských středisek jako Cortina d´Ampezzo, přes velkoměsta jako je Řím až po Italskou riviéru. V oblasti Cortiny d´Ampezzo objevili úřady 42 majitelů drahých vozů, kteří přiznali roční příjmy méně než 30 000 €.Italské úřady začaly na majitele luxusních vozů aplikovat stejnou logiku, jako použili před několika lety, když se zaměřili na majitele drahých jachet, kotvících u italského pobřeží. Úřady předpokládají, že na daňových únicích přichází Itálie ročně o 120 miliard €. “Vlastnictví luxusního vozu odráží vysoký standard života a tomu by měly odpovídat příjmy v daňovém přiznání,“ řekl mluvčí Italských daňových úřadů Carmelo Piancaldini. “Pokud má někdo odpovídající daňové přiznání vzhledem ke svému vozu, pak se nemá čeho bát.“Italský ministr Mario Monti také plánuje navýšit daň z luxusu. Například majitel Lamborghini Aventador (cena v Itálii 316 000 €) by nově zaplatil na dani kolem 8400 €, což je přibližně čtyřnásobek původní hodnoty. Nové daně a poplatky snižují poptávku po supersportovních a luxusních automobilech a ničí prodeje ojetých sportovních vozů.Montiho nová luxusní daň je zaměřena na vozy, které mají více než 251 koní. Italský premiér předpokládá, že na nové dani stát letos vybere nejméně 165 milionů €.Italští výrobci automobilů se však k nové dani staví skepticky. Generální ředitel Maserati Harald Wester se do vládních úředníků opřel poměrně ostře, když prohlásil, že žádná jiná Evropská země by nepřijala zákon, který by ve svém důsledku omezoval produkci výrobků, na kterých je země závislá. Automobilový průmysl zaměstnává v Itálii mnoho lidí a tvoří podstatnou část HDP země. Vláda už navíc zvýšila daně z paliv a italské motoristy tak veškeré poplatky za rok 2012 budou stát přibližně 5,1 miliard €.Automobilový průmysl je v posledních letech utlačován krizí a tlaky ekologů. I přes tyto nepříznivé podmínky se výrobcům daří vytvářet neuvěřitelné stroje a Itálie je toho nejlepším příkladem. U automobilek Ferrari, Lamborghini, Maserati, nebo Pagani je možné prohlásit, že co kus to skvost. Bylo by smutné, kdyby nové modely padly za oběť stále vyšším potřebám politiků na vedení svých úřadů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.