Itálie zavede daň z luxusních automobilů

Pavel Dvořák, 15. února 2012, 04:46 Google+

Krizí zmítaná Itálie plánuje zavedení daně z luxusních automobilů, která by předpokládanými 165 miliony € pomohla snížit dluh jižní země.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aventador

Aventador | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

28. ledna se milánská policie zaměřila na majitele luxusních automobilů. Policisté zastavili více než 350 sportovních vozů a drahých SUV a informace o jednotlivých vozech a jejich majitelích předala daňovému úřadu. Ty budou následně určovat, zda majitel vozu přiznal odpovídající příjem (tedy zda do státní kasy odvedl dostatek financí).

Byl to už 30. zátah na majitele luxusních vozů od 30. prosince loňského roku. Policie se zaměřuje na místa s pravděpodobným výskytem drahých automobilů, od lyžařských středisek jako Cortina d´Ampezzo, přes velkoměsta jako je Řím až po Italskou riviéru. V oblasti Cortiny d´Ampezzo objevili úřady 42 majitelů drahých vozů, kteří přiznali roční příjmy méně než 30 000 €.

Italské úřady začaly na majitele luxusních vozů aplikovat stejnou logiku, jako použili před několika lety, když se zaměřili na majitele drahých jachet, kotvících u italského pobřeží.

Úřady předpokládají, že na daňových únicích přichází Itálie ročně o 120 miliard €. “Vlastnictví luxusního vozu odráží vysoký standard života a tomu by měly odpovídat příjmy v daňovém přiznání,“ řekl mluvčí Italských daňových úřadů Carmelo Piancaldini. “Pokud má někdo odpovídající daňové přiznání vzhledem ke svému vozu, pak se nemá čeho bát.“

Italský ministr Mario Monti také plánuje navýšit daň z luxusu. Například majitel Lamborghini Aventador (cena v Itálii 316 000 €) by nově zaplatil na dani kolem 8400 €, což je přibližně čtyřnásobek původní hodnoty. Nové daně a poplatky snižují poptávku po supersportovních a luxusních automobilech a ničí prodeje ojetých sportovních vozů.

Montiho nová luxusní daň je zaměřena na vozy, které mají více než 251 koní. Italský premiér předpokládá, že na nové dani stát letos vybere nejméně 165 milionů €.

Italští výrobci automobilů se však k nové dani staví skepticky. Generální ředitel Maserati Harald Wester se do vládních úředníků opřel poměrně ostře, když prohlásil, že žádná jiná Evropská země by nepřijala zákon, který by ve svém důsledku omezoval produkci výrobků, na kterých je země závislá. Automobilový průmysl zaměstnává v Itálii mnoho lidí a tvoří podstatnou část HDP země.

Vláda už navíc zvýšila daně z paliv a italské motoristy tak veškeré poplatky za rok 2012 budou stát přibližně 5,1 miliard €.

Automobilový průmysl je v posledních letech utlačován krizí a tlaky ekologů. I přes tyto nepříznivé podmínky se výrobcům daří vytvářet neuvěřitelné stroje a Itálie je toho nejlepším příkladem. U automobilek Ferrari, Lamborghini, Maserati, nebo Pagani je možné prohlásit, že co kus to skvost. Bylo by smutné, kdyby nové modely padly za oběť stále vyšším potřebám politiků na vedení svých úřadů.

Vytisknout

Diskuze: Itálie zavede daň z luxusních automobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

Peugeot Partner

Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

Nový Peugeot 208

Britský časopis WHAT CAR? vybral malý elektromobil roku

reklama

Doporučujeme

Citigo

Další pár dveří u Škody Citigo bude za příplatek 10 000

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

  2. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  3. Restaurování ikony malých Hot Hatch

  4. Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud