Renault ukázal světu zajímavé řešení menšího nákladního vozu budoucnosti. Má zlepšit především přístupnost nákladu tak, aby byla vykládka rychlejší.
Současné řešení přístupu do skříně je poněkud nepraktické. Pokud není k dispozici rampa, je nutné náklad ve skříňových nákladních vozech neprakticky svážet k zemi hydraulickou plošinou.
Přesto však existují řešení, která mohou pomoci. A nejde o žádné sci-fi. Renault sestrojil ukázkový nákladní vůz s technologiemi, které dnes běžně používáme, ale u nákladních vozů se v této kombinaci příliš nepoužívají.
Uspořádání nákladového prostoru můžeme přiblížit moderním nízkopodlažním autobusům. Podlaha je rovná a co nejblíže k silnici. Kola jsou samostatně v podbězích a díky tomu, že je každé poháněno vlastním elektromotorem, není nutné, aby byla spojena zavazející hřídelí.
Nápravy jsou navíc vybaveny systémem regulace světlé výšky. Díky tomu umí karoserie poklesnout velmi blízko k zemi a vznikne tak při přistavení k obrubníku prakticky rovná plocha. Není-li k dispozici obrubník, je mezi silnicí a nákladovým prostorem jen menší schod, který je možné překonat menší rampou.
Nakládka i vykládka se tímto systémem zrychlují až o třetínu oproti klasickým vysokým skříním. Navíc je takto lépe využit prostor. O sériové výrobě se však zatím automobilka nezmiňuje.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!