Renault: Dodávka budoucnosti vypadá takto

Marek Litzman, 6. února 2012, 12:55 Google+

Renault ukázal světu zajímavé řešení menšího nákladního vozu budoucnosti. Má zlepšit především přístupnost nákladu tak, aby byla vykládka rychlejší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault

Sdílejte článek

Současné řešení přístupu do skříně je poněkud nepraktické. Pokud není k dispozici rampa, je nutné náklad ve skříňových nákladních vozech neprakticky svážet k zemi hydraulickou plošinou.

Přesto však existují řešení, která mohou pomoci. A nejde o žádné sci-fi. Renault sestrojil ukázkový nákladní vůz s technologiemi, které dnes běžně používáme, ale u nákladních vozů se v této kombinaci příliš nepoužívají.

Uspořádání nákladového prostoru můžeme přiblížit moderním nízkopodlažním autobusům. Podlaha je rovná a co nejblíže k silnici. Kola jsou samostatně v podbězích a díky tomu, že je každé poháněno vlastním elektromotorem, není nutné, aby byla spojena zavazející hřídelí.

Nápravy jsou navíc vybaveny systémem regulace světlé výšky. Díky tomu umí karoserie poklesnout velmi blízko k zemi a vznikne tak při přistavení k obrubníku prakticky rovná plocha. Není-li k dispozici obrubník, je mezi silnicí a nákladovým prostorem jen menší schod, který je možné překonat menší rampou.

Nakládka i vykládka se tímto systémem zrychlují až o třetínu oproti klasickým vysokým skříním. Navíc je takto lépe využit prostor. O sériové výrobě se však zatím automobilka nezmiňuje.

Vytisknout

Diskuze: Renault: Dodávka budoucnosti vypadá takto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citan

Mercedes Citan - spolupráce s Renaultem nese plody

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud