Automobilový svět je zajímavé místo. Ačkoliv výroba Veyronu již končí, Bugatti opět přiobjednalo další převodovky. K čemu?
Světové magazíny si lámou hlavu nad krátkou a nenápadnou tiskovou zprávou o třech odstavcích, kterou vypustila společnosti Ricardo. Ta se specializuje na výrobu převodovek a mimo jiné právě její převodovky se nacházejí pod mohutnou kapotáží jednoho z nejfantastičtějších vozů světa, Bugatti Veyron.
Jediný výrobek francouzské značky však končí. Poslední kusy pomalu sjíždějí z linky a celá edice byla již od počátku zamýšlena jako limitovaná. Přesto Bugatti vypsalo kontrakt na další dva roky dodávek nových převodovek do továrny. K čemu? Na náhradní díly by to podle všeho být nemělo.
Zdá se tedy, že oproti mnohým očekáváním nebudou výrobní prostory Bugatti několik let zahálet. Pravděpodobně se v nich usídlí jiný vůz, který Veyrona nahradí. Ale jaký? Bude to představený Galbier, nebo pouze nějaká inovace Veyronu, ať již nazývaná jako jeho nová generace nebo podobná, jakou byla otevřená verze Gran Sport?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?