Jakkoliv se původně zdálo, že mnohé vzácné exponáty zanikající značky Saab se rozprchnou do všech koutů světa, jejich celistvou sbírku nakonec zachránilo město Trollhättan.
Saab se ze své klinické smrti již pravděpodobně nedostane, ale alespoň něco po něm zůstane. Mimo sbírek u nadšenců značky zůstane oproti původním obavám a předpokladům i muzeum v rodném městě Trollhättanu.
Ani ne padesátititsícové švédské město se rozhodlo podpořit svoji nejslavnější společnost alespoň odkoupením muzea v hodnotě kolem osmdesáti milionů korun. Pomůže v tom společnost SAAB AB, letecká a stále fungující část Saabu, od níž se krachující automobilové divize oddělila v roce 1990.
Mezi soukromé majitele se tak nerozprchne na 120 vozů včetně prvního vozu vyráběného ve Švédsku, vozu Ursaab.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?