Jakkoliv se původně zdálo, že mnohé vzácné exponáty zanikající značky Saab se rozprchnou do všech koutů světa, jejich celistvou sbírku nakonec zachránilo město Trollhättan.
Saab se ze své klinické smrti již pravděpodobně nedostane, ale alespoň něco po něm zůstane. Mimo sbírek u nadšenců značky zůstane oproti původním obavám a předpokladům i muzeum v rodném městě Trollhättanu.
Ani ne padesátititsícové švédské město se rozhodlo podpořit svoji nejslavnější společnost alespoň odkoupením muzea v hodnotě kolem osmdesáti milionů korun. Pomůže v tom společnost SAAB AB, letecká a stále fungující část Saabu, od níž se krachující automobilové divize oddělila v roce 1990.
Mezi soukromé majitele se tak nerozprchne na 120 vozů včetně prvního vozu vyráběného ve Švédsku, vozu Ursaab.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?