Jakkoliv se původně zdálo, že mnohé vzácné exponáty zanikající značky Saab se rozprchnou do všech koutů světa, jejich celistvou sbírku nakonec zachránilo město Trollhättan.
Saab se ze své klinické smrti již pravděpodobně nedostane, ale alespoň něco po něm zůstane. Mimo sbírek u nadšenců značky zůstane oproti původním obavám a předpokladům i muzeum v rodném městě Trollhättanu.
Ani ne padesátititsícové švédské město se rozhodlo podpořit svoji nejslavnější společnost alespoň odkoupením muzea v hodnotě kolem osmdesáti milionů korun. Pomůže v tom společnost SAAB AB, letecká a stále fungující část Saabu, od níž se krachující automobilové divize oddělila v roce 1990.
Mezi soukromé majitele se tak nerozprchne na 120 vozů včetně prvního vozu vyráběného ve Švédsku, vozu Ursaab.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?