Fiat i tentokrát použije svoji oblíbenou taktiku a nechá starší model přežívat a vydělávat ještě nějakou dobu.
Fiat Panda již je nahrazen novou generací, která by měla tu současnou prakticky ve všech ohledech překonávat. Co se však novým modelům obvykle překonávat nedaří, je cena. Proto Fiat nechá ještě nějakou dobu žít i současný model Panda, který se přejmenuje na Pandu Classic.
Panda Classic bude k dispozici v jediné výbavě, se čtyřmi motory a především s příplatkovou možností pohonu všech kol. Právě v této třídě jedinečná schopnost roztáčet obě nápravy je u Pandy velmi ceněná a využívají ji mnozí lidé bydlící či mající chatu u hůře upravovaných silnic, kteří však zároveň nechtějí velké SUV.
Panda byla v loňském roce nejprodávanějším vozem ve své třídě mini a to s podílem 16%. Letos by její nové generaci chtěl zatopit hlavně koncern Volkswagen se svoji novou malou rodinou vozů VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?