Hyundai začal v továrně v Nošovicích vyrábět model i30 v druhé generační variantě. Ta první opustila továrnu již loni.
Hyundai i30 se vyráběl v severomoravské továrně od roku 2008 a od té doby jich z linek této továrny sjelo 268 tisíc. Výroba minulé generace je již ukončena, poslední vůz sjel z linek 22. prosince minulého roku. Nyní je možné koupit jen doprodávané skladové kusy.
Nová generace modelu i30 se naplno začala vyrábět po menší odstávce nutné pro změnu výrobního procesu na počátku tohoto týdne.
Oficiální počátek prodejů novinky se rozběhne 1. února. K dispozici bude šestice motorů, tři benzíny a tři diesely. Také nová generace dostane do vínku pojištění na pět let bez omezení ujetých kilometrů.
Prozatím poběží výroba kombíku první generace. Náhrada v tomto případě přijde až v létě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?