Saab vyhlásil bankrot a jakkoliv se fandové značky snaží ho uchránit nejhoršímu, rozprodej již začal. Nyní je na pořadu muzeum a do prodeje tak půjdou mnohé zajímavé kousky.
Likvidátoři se musejí nyní snažit zpeněžit co nejvíce majetku Saabu, aby mohli vyplatit věřitele. Proto rozprodávají co mohou - včetně muzea značky.
V katalogu je nyní 123 více či méně vzácných a raritních položek. Z těch novějších zmiňme především několik konceptů (komu se podaří mít doma unikátní výstavní vůz?) včetně konceptu Aero X, nebo konceptu 9-X Biohybrid.
K vidění jsou i rarity jako prodloužená limuzína vyrobená ze Saabu 9000 z roku 1989, ale také veteráni. Těch je v katalogu pěkná řádka počínaje modely 92 z 50. let.
Celý katalog je možné si prohlédnout zde ve formátu pdf.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?