Saab vyhlásil bankrot a jakkoliv se fandové značky snaží ho uchránit nejhoršímu, rozprodej již začal. Nyní je na pořadu muzeum a do prodeje tak půjdou mnohé zajímavé kousky.
Likvidátoři se musejí nyní snažit zpeněžit co nejvíce majetku Saabu, aby mohli vyplatit věřitele. Proto rozprodávají co mohou - včetně muzea značky.
V katalogu je nyní 123 více či méně vzácných a raritních položek. Z těch novějších zmiňme především několik konceptů (komu se podaří mít doma unikátní výstavní vůz?) včetně konceptu Aero X, nebo konceptu 9-X Biohybrid.
K vidění jsou i rarity jako prodloužená limuzína vyrobená ze Saabu 9000 z roku 1989, ale také veteráni. Těch je v katalogu pěkná řádka počínaje modely 92 z 50. let.
Celý katalog je možné si prohlédnout zde ve formátu pdf.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.