Lexus na autosalonu v Detroitu ukázal asi nejdramatičtější vůz celé výstavy. Jeho designové prvky se objeví i na dalších modelech.
Málokterá karoserie dovede vzbudit tolik emocí jako právě kupé. Není proto divu, že právě na ni demonstroval Lexus své budoucí designové záměry.
Sama značka uvádí, že jednotlivé prvky tohoto konceptu budou postupně během příštích 24 měsíců zakomponovávány do karoserií ať už budoucích či jen faceliftovaných modelů.
Nás nyní ale nejvíce zajímá nové kupé. Uvnitř se nacházejí dvě plnohodnotná a dvě stísněná místa, tedy koncepce 2+2. O pohon se nestará nic jiného než oblíbený hybridní systém Lexusu a Toyoty, výkony však zveřejněny nebyly.
Interiér je protkaný hi-tech. Nejvíce asi zaujme ovládání téměř všech funkcí přes displej umístěný mezi předními sedadly. Informace jsou promítány na dvanáctipalcový displej uprostřed.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?