Vážení čitatelia, dovoľte nám, aby sme sa vám poďakovali za vašu priazeň počas uplynulého roka. Zároveň vám dávame do pozornosti zaujímavý článok, ktorý pre vás v najbližších dňoch pripravíme...
„Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ“. Tento výrok sa mi hodí na dnešný deň, keď sa lúčime so starým rokom a vítame nový asi najviac. Motoristický rok 2011 bol na udalosti veľmi bohatý, aj napriek pretrvávajúcej kríze sme sa dočkali viacerých pozitívnych správ, a tak naše motoristické srdce bije zasa o čosi radostnejšie. To, čo nás však čaká v novom roku je zatiaľ otázkou, veľmi radi by sme však o rok presne v tomto čase konštatovali, že počas uplynulého roku nebola duša motoristu ukrátená o zaujímavosti a automobilové novinky, z ktorých si každý z nás vyberie to svoje.
Na sklonku roka sa s vami chceme rozlúčiť netradičnou formou, nie však v podobe tradičného Silvestrovského testu, ktorý by vás pobavil. Rozhodli sme sa pre vás pripraviť rozsiahly článok o automobile, ktorý bezpochyby pozná každý z nás, a to bez rozdielu veku. Čím to asi bude? Ide o obľúbený automobil, s ktorým má nejednu skúsenosť väčšina motoristov, no je aj príčinou neustálych nezhôd medzi jeho priaznivcami a odporcami. Nebudem vás ďalej napínať, naša „obeť“ je na nasledujúcom obrázku, ktorý pre nás zhotovila naša spolupracovníčka Veronika Nemcová :-)
Správne, v nasledujúcich dňoch pre vás pripravujeme podrobný článok o histórii modelu Škoda Fabia. Dôvod je jednoduchý, aktuálna generácia patrí na českom aj slovenskom automobilovom trhu dlhodobo medzi TOP 3 najpredávanejších vozidiel bez rozdielu kategórie, v triede malých automobilov ide o bestseller. V článku sa dočítate aj o rôznych zaujímavostiach, podrobnejšie si preberieme všetky motorizácie súčasnej druhej generácie modelu, zameriame sa aj na porovnanie s konkurenciou...
Vážení čitatelia, chcel by som sa vám v mene celej redakcie AutoRoad.cz poďakovať za vašu priazeň počas uplynulého roka a sme radi, že naša čitateľská základňa sa neustále rozrastá. Budeme radi, ak na naše stránky zavítate aj v nasledujúcom roku, pretože ste našou neustálou výzvou aby sme sa vo svojej práci naďalej zdokonaľovali. V roku 2012 vám želám veľa šťastných kilometrov bez nehôd a komplikácií, ohľaduplnosť a tolerantnosť (nielen) na cestách, pohodu za volantom...nech je pre vás rok 2012 vo všetkom ešte úspešnejší ako ten predošlý :-)
Redakcia AutoRoad.cz
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.