Společnost Tesla Motors zveřejnila ceny svého sedanu S. Jsou docela překvapivě nízké - díky dotacím.
Základní sedan S stojí za Velkou louží 49 900 dolarů (980 tisíc korun) se započítáním daňové dotace. Má pod kapotou baterie o kapacitě 40 kWh, které by měly vystačit k nájezdu kolem 160 mil (přibližně 260 km).
Verze s bateriemi o kapacitě 60 kWh je dražší o 10 tisíc, stojí tak 59 900 dolarů (1 180 tisíc korun). Vše završuje nejvyšší verze s 85 kWh bateriemi s cenovkou 69 900 dolarů (1 380 tisíc korun). Ta bude navíc za příplatek dalších 10 tisíc dolarů upravena pro rychlejší jízdu paketem Performance, změní se například podvozek, ale také zrychlení z klidu na sto se zlepší z 5,6 na 4,4 s
Ceny jsou to velmi konkurenceschopné. Srovnejme jej s konvenčními vozy podobné velikosti, například Audi A6, které v USA začíná na 41 tisících dolarech, ovšem samozřejmě se na něj nevztahuje zelená dotace.
Rozdíl kolem 15 tisíc dolarů mezi základními verzemi včetně započtení dotace můžeme nazvat docela překvapivým. Udává se, že cena jedné kilowatthodiny kapacity v bateriích se pohybuje kolem 900 dolarů. Přestože elektromotory nepotřebují mnoho dalšího zařízení nutného pro benzínové motory, je rozdíl ani ne poloviční a není tak úplně jasné, jak se Tesle podařilo tak levný vůz vyrobit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.