Společnost Tesla Motors zveřejnila ceny svého sedanu S. Jsou docela překvapivě nízké - díky dotacím.
Základní sedan S stojí za Velkou louží 49 900 dolarů (980 tisíc korun) se započítáním daňové dotace. Má pod kapotou baterie o kapacitě 40 kWh, které by měly vystačit k nájezdu kolem 160 mil (přibližně 260 km).
Verze s bateriemi o kapacitě 60 kWh je dražší o 10 tisíc, stojí tak 59 900 dolarů (1 180 tisíc korun). Vše završuje nejvyšší verze s 85 kWh bateriemi s cenovkou 69 900 dolarů (1 380 tisíc korun). Ta bude navíc za příplatek dalších 10 tisíc dolarů upravena pro rychlejší jízdu paketem Performance, změní se například podvozek, ale také zrychlení z klidu na sto se zlepší z 5,6 na 4,4 s
Ceny jsou to velmi konkurenceschopné. Srovnejme jej s konvenčními vozy podobné velikosti, například Audi A6, které v USA začíná na 41 tisících dolarech, ovšem samozřejmě se na něj nevztahuje zelená dotace.
Rozdíl kolem 15 tisíc dolarů mezi základními verzemi včetně započtení dotace můžeme nazvat docela překvapivým. Udává se, že cena jedné kilowatthodiny kapacity v bateriích se pohybuje kolem 900 dolarů. Přestože elektromotory nepotřebují mnoho dalšího zařízení nutného pro benzínové motory, je rozdíl ani ne poloviční a není tak úplně jasné, jak se Tesle podařilo tak levný vůz vyrobit.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?