Společnost Tesla Motors zveřejnila ceny svého sedanu S. Jsou docela překvapivě nízké - díky dotacím.
Základní sedan S stojí za Velkou louží 49 900 dolarů (980 tisíc korun) se započítáním daňové dotace. Má pod kapotou baterie o kapacitě 40 kWh, které by měly vystačit k nájezdu kolem 160 mil (přibližně 260 km).
Verze s bateriemi o kapacitě 60 kWh je dražší o 10 tisíc, stojí tak 59 900 dolarů (1 180 tisíc korun). Vše završuje nejvyšší verze s 85 kWh bateriemi s cenovkou 69 900 dolarů (1 380 tisíc korun). Ta bude navíc za příplatek dalších 10 tisíc dolarů upravena pro rychlejší jízdu paketem Performance, změní se například podvozek, ale také zrychlení z klidu na sto se zlepší z 5,6 na 4,4 s
Ceny jsou to velmi konkurenceschopné. Srovnejme jej s konvenčními vozy podobné velikosti, například Audi A6, které v USA začíná na 41 tisících dolarech, ovšem samozřejmě se na něj nevztahuje zelená dotace.
Rozdíl kolem 15 tisíc dolarů mezi základními verzemi včetně započtení dotace můžeme nazvat docela překvapivým. Udává se, že cena jedné kilowatthodiny kapacity v bateriích se pohybuje kolem 900 dolarů. Přestože elektromotory nepotřebují mnoho dalšího zařízení nutného pro benzínové motory, je rozdíl ani ne poloviční a není tak úplně jasné, jak se Tesle podařilo tak levný vůz vyrobit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.