Výroba hatchbacku Hyundai i30 v Nošovicích tento týden skončí, vůz nahradí nový model. Ten začne z výrobních linek v průmyslové zóně sjíždět na počátku roku 2012, uvedl ve středu mluvčí nošovické továrny Petr Vaněk.
Tento týden je posledním, ve kterém sjíždí z montážní linky nošovického závodu automobilky Hyundai modely i30 ve verzi hatchback. Na počátku příštího roku bude tento vůz nahrazen novou generací. "Za více než tři roky, tedy od listopadu 2008, kdy výroba začala, se tohoto modelu vyrobilo přes 265 000 kusů," informoval mluvčí nošovické továrny Hyundai Petr Vaněk. Na rozdíl od minulé generace, která se vyvíjela v Koreji, kde se také auto pro evropský trh před spuštěním linek v Nošovicích, vyrábělo, je připravovaná nová generace i30 dílem evropských designérů. Zodpovídal za něj Thomas Bürkle. Ten také připravil model po technické stránce. První zákazníci se s novým Hyundaiem i30 budou moci svézt na jaře příštího roku. Na prestižním ženevském autosalonu v březnu by měla mít premiéru verze kombi a zřejmě příští rok se představí i třídveřová varianta karosérie. Hyundai dosud tuto karosérii u modelu i30 nenabízel, na rozdíl od sesterské automobilky KIA, která ho nazvala ProCeed.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?