Výroba hatchbacku Hyundai i30 v Nošovicích tento týden skončí, vůz nahradí nový model. Ten začne z výrobních linek v průmyslové zóně sjíždět na počátku roku 2012, uvedl ve středu mluvčí nošovické továrny Petr Vaněk.
Tento týden je posledním, ve kterém sjíždí z montážní linky nošovického závodu automobilky Hyundai modely i30 ve verzi hatchback. Na počátku příštího roku bude tento vůz nahrazen novou generací. "Za více než tři roky, tedy od listopadu 2008, kdy výroba začala, se tohoto modelu vyrobilo přes 265 000 kusů," informoval mluvčí nošovické továrny Hyundai Petr Vaněk. Na rozdíl od minulé generace, která se vyvíjela v Koreji, kde se také auto pro evropský trh před spuštěním linek v Nošovicích, vyrábělo, je připravovaná nová generace i30 dílem evropských designérů. Zodpovídal za něj Thomas Bürkle. Ten také připravil model po technické stránce. První zákazníci se s novým Hyundaiem i30 budou moci svézt na jaře příštího roku. Na prestižním ženevském autosalonu v březnu by měla mít premiéru verze kombi a zřejmě příští rok se představí i třídveřová varianta karosérie. Hyundai dosud tuto karosérii u modelu i30 nenabízel, na rozdíl od sesterské automobilky KIA, která ho nazvala ProCeed.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.